Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 13 januari 2013

december 1978 en maart 1980

Aangestoken door alle blogsters die ook foto's van 21 jaar plaatsen , ben ik ook maar eens mijn oude album op gaan zoeken en het is de laatste foto geworden die er in geplakt zit.Hier sta ik samen met mijn oudste broer die mij begeleide naar een groot feest van de school van de Nederlandse kolonie in Brazilië, waar ik toen nog woonde bij mijn ouders. Mijn toenmalige vriend had het net uitgemaakt en gelukkig was mijn broer bereid om mij gezelschap te houden.


Deze tweede foto is gemaakt bijna anderhalf later, waar ik bij dezelfde broer en schoonzus mocht kramen. Dat had ik al vaker gedaan, want ook bij mijn zus en verschillende Nederlandse familie's ging ik de eerste weken na de geboorte de kleine baby verzorgen, in totaal heb ik  bij 5 kleine baby's ge-kraamt. Heb er geen opleiding voor gehad, maar wel huishoudschool op de ouderwetse manier van nonnen die ook daar woonden.

Een maand later ben ik naar Nederland gegaan, met de bedoeling om eerst 1 jaar te blijven, maar ik had het hier  zo goed naar mijn zin, dat ik nu inmiddels alweer bijna 33 jaar woon. Oh ja, de jurk en de rok die ik hier op de foto´s aan heb, zijn door mijzelf gemaakt.



Liefs, Ineke

40 opmerkingen:

  1. Leuk he die oude kiekjes en de verhaaltjes erbij............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's en verhaaltjes
    Ik heb hier geen foto's.... jammer maar je kunt niet alles mee nemen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, jammer dat je geen foto's kan plaatsen, maar dan doe je het toch een andere keer?

      Verwijderen
  3. Leuk hè die oude foto's,....ik wou dat ik nog zo slank was als toen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk, zo slank ben ik ook niet meer hoor!

      Verwijderen
  4. Leuk om al die foto's te zien met bijbehorende verhalen..Leren we de bloggers weer wat beter kennen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is echt heel leuk, inderdaad zo leer je iedereen een beetje beter kennen

      Verwijderen
  5. Oh wat schattig he. Die kleding helemaal super. Leuk hoor al die foto's en die verhalen erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ineke, wat een leuke foto's en wat kun je goed zien dat het een heel andere tijd was hè? Was het een grote overgang van Brazilie naar Nederland? Woonde je in een van de grotere landbouwplaatsen in Brazilie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi, ja wij woonden in 1 van de landbouw kolonies, die opgericht is in de jaren 50/60. Het was een super leuke tijd en de overgang was echt enorm, want ik was nooit terug geweest. Heb er nog 2 zussen en 1 broer wonen, de rest woont inmiddels al weer jaren hier in Nederland.

      Verwijderen
  7. Wat leuk, het verhaal achter een foto te lezen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook bij jou leuke foto's met dito verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh enig, die foto's. Ook weer foto's met een speciaal verhaal en herinneringen. Dat kan ook niet anders. Op een reis in Brazilië hebben wij ook een van de vroegere Nederlandse kolonies bezocht. Inclusief Gereformeerde kerk. Dat was echt interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat waren vast bezoekjes aan de Ned.colonies in Paraná, de staat net onder São Paulo, waar wij woonden. Er zijn ongeveer 8 Nederlandse colonies die redelijk bekend zijn.

      Verwijderen
  10. Leuke foto's, heel verschillende koppies door de kapsels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik had er toch zo'n spijt van, dat ik mijn haar heb laten knippen!!! Maar goed, het was wel snel droog toen het kort was.

      Verwijderen
  11. Gave foto's, Ineke en wat een leuke verhalen vertel je erbij. Jeetje, kramen zonder opleiding. Knap hoor. Mooie kleren en zelf gemaakt, helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan er hele boekwerken over schrijven, maar ja, ben niet zo'n schrijfster en in het Nederlands is het nog altijd een beetje moeilijk voor mij. Heb nl. nooit Ned.les gehad. Lezen en schrijven heb ik met een beetje hulp van mijn moeder zelf geleerd.

      Verwijderen
  12. Wat een prachtige foto's en wat een leuke kleren had je aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om via deze geweldige foto's wat meer over je jeugd te weten te komen! Bijzonder, dat je opgegroeid bent in Brazilië. Het zal je zeker verrijkt hebben deze verschillende culturen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel en je krijgt veel van andere culturen mee als je bent opgegroeid in het buitenland. Het was en het is nog steeds heel bijzonder!

      Verwijderen
  14. Wat een leuke jurk dus toen al met lapjes bezig. Leuk verhaal ook erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ineke heel mooi je foto's, en zo in een ander land je jeugd doorgebracht.
    Het korte haar staat je heel lief hoor.
    Ook je zelf gemaakte kleding, die ruit echt van die tijd.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie en je complimenten *U*
      Groetjes

      Verwijderen
  16. schitterend deze foto's en zo leuk alle herinneringen van toen weer op te halen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch heel erg leuk om de oude foto's te zien.....bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi verhaal bij die mooie foto's. Erg leuk die duik in al die oude foto albums

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om jouw 'jonge' foto's te zien. Er komen heel wat herinneringen boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat leuk dat we jou ook nog 'jong' mogen zien!!
    tis echt jaren 70 foto, die kleding en bril van je broer, geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een enig foto, en wat leuk om al die verhalen achter de foto´s te lezen
    Fijne maandag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk, zulke mooie fotos en zo'n interessant verhaal. Prachtig om zo in de tijd terug te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat mooie om zo terug te gaan in de tijd. Ik begrijp nu je herkenning bij sommige van mijn verhalen over verre familie en warme landen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat late reactie maar vind het zo leuk al die jonge koppies te zien en de verhalen erachter. Leuk dat je dat met ons wilde delen. gr. Carin

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*