Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 24 maart 2013

Van workshop Pinksterbloem tot een proefles!

Alweer 3 weken geleden dat ik hier een verhaaltje heb geschreven, maar ja, ik kan het allemaal niet meer bijhouden, ben te druk met van alles en nog wat, alleen het quilten/patchen staat even op een laag pitje. Jammer, maar het is nu eenmaal zo.Daar komt ook nog bij dat sinds afgelopen zondag mijn moeder een longontsteking + blaasontsteking heeft gekregen, meestal gaat mijn oudste zus dan vaak naar haar toe, want ze woont dichtbij, maar nu is zij ook zo ziek, een behoorlijke griep, zodat ik nu, als het even kan, naar mijn moeder ga.

 Nu wil ik toch maar eens vertellen, dat ik sinds dit jaar mij aangesloten heb bij een quiltgroep hier in mijn woonplaats, met de prachtige naam De Pinksterbloem. Het is de bedoeling dat wij 5 keer in het jaar bij elkaar komen met de bedoeling dat er een Kerst-quiltje in elkaar wordt gezet, een hortensia-quilt leren "vouwen" en van de 5 keren 1 keer 1 hele dag een verrassings-workshop gaan volgen. Nu, die workshop is dus anderhalve week geleden al geweest en daar komen zo een paar foto's van, zodat jullie kunnen zien wat wij als verrassing kregen om te maken. Wij konden kiezen voor een traditioneel of een moderne versie. Ik heb gekozen voor de moderne versie, heb het nog niet af, maar zal ook een paar foto's plaatsen van die wel af zijn, namelijk de 2 van Renee, onze "lerares".

                     

Zoals jullie zien, moet ik er nog heel wat aan doen, maar van de week heb ik toch al wat geverfd. Hier is het bewijs


En deze foto's zijn gemaakt door Renee, terwijl we druk waren met de workshop.

En geloof me maar, we hadden op het laatst allemaal rode wangetjes van het "harde werken". Van de week ga ik proberen om de randen eromheen te naaien en het te quilten, zodat het een AFFO wordt!

Maar nu iets heel wat anders, vanmorgen ben ik een proefles DUIKEN gaan volgen van een half uur, wat is dat gááf!!! Het was dan in een ondiep bad, maar zo kun je er wat van "proeven" en heb je een beetje het idee wat je moet doen met bril, mondstuk enz. Misschien ga ik wel mijn brevet halen en moet je je voorstellen, ergens op de wereld, natuurlijk waar het warm is, duiken en dan van die prachtige visjes onder water volgen. Hier dan een foto van vanochtend


Tot de volgende keer!

Liefs, Ineke








12 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n huisje met quilt, ja duiken is geweldig onderwater is het zeker net zo mooi als boven water.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat huisje is nog best wel groot als je het zo op tafel ziet staan.
    Leuk dat je bij een quiltgroep bent gegaan.
    Petje af hoor dat je bent gaan duiken.
    Vind vissen kijken niet altijd interessant maar water wat boven mijn hoofd sluit is echt niet mijn ding.
    Heel veel plezier met het halen van je brevet ;o)

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Ineke dat je nu toch bij de quiltgroep de pinstebloem zit,ik ken het natuurlijk van de tijd dat ik bij Christy in de winkel stond en veel dames op de foto herken,veel plezier daar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de huisjes zien er gezellig uit hoor en dat duken, ik moet er niet aan denken,zou het niet durven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je bij een quiltgroep zit. Ik zie je al in een zonnig oord naar tropische visjes duiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk zo'n proefles duiken!!
    Leuk ook de workshop bij de quiltgroep.
    En joh, je kan niet alles bijhouden toch? Als het maar goed met je gaat, dat is het allerbelangrijkste! beterschap voor je mams en je zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat het nu maar snel Lente worden zijn we eens van de ziektes verlost
    beterschap met je Moeder en Zus.
    En tussen de bedrijven door ook nog tijd voor ontspanning leuk hoor!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke workshop! Volgens mij een heel gezellige groep ook.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enige workshop, zoiets verwacht je toch helemaal niet. Hartstikke leuk. Zo'n huisje, daar blijf je plezier aan hebben.
    Wat ontzettend gaaf dat je bent gaan duiken!! Heb je dat al lang gewild? Dat hoor je toch ook bijna nooit, dat een quiltster ook nog duikt. Heel veel succes er mee en ook sterkte met de zorg voor je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat bijzonder om te leren duiken, spannend!
    heel veel beterschap voor de dames om je heen, dat is inderdaad druk voor je! Bloggen en lezen komt dan wel weer, ik loop ook hopeloos achter en nu ging ik inhalen en jij......was de eerste!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zeg, die workshop! En dat je duikles neemt... dapper! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*