Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

maandag 13 mei 2013

Dubbelen, tussendoortje en...Moederdag!

Een paar weken geleden, kreeg ik van een van mijn collega's een quiltring te leen, om het eens uit te proberen. Ik quilt altijd zonder ring, maar omdat ik wel eens lees dat het erg handig is en dat je nog mooier quilt, wou ik het eens gaan proberen. Voordat ik er eventueel een ga kopen, kan ik dus even deze lenen. Even onder in de kast gedoken, want ik wist dat er nog ergens een leuk topje lag, wat nog gedubbeld en ge-quilt moest worden, het patroon heb ik ooit eens gewonnen bij Ellie. Dit is het...
 met latten gedubbeld en...
hier dan nog een foto in de quiltring. Nu maar goed oefenen, gaat nog erg langzaam en handig ben ik nog niet daar in.

Toen ik het gedubbeld had, besloot ik nog even een klein tussendoortje te gaan maken, een klein quiltje met schaapjes, patroon dankzij Inge , want een vriendin van mij is gek van schaapjes en binnenkort is ze jarig, vandaar...
nu nog even de schaapjes appliceren , weet alleen niet of ik de bloemen aan de zijkant er ook op ga maken.

En ik las op Facebook dat er vele moeders zo verwend waren met Moederdag, nou ik ook hoor, kijk maar...
'n heerlijke Canadese wijn, cadeau-bon met een doosje erbij met allemaal heerlijke creme's en meerdere kleine geurende heerlijkheden ;-)

Liefs, Ineke

15 opmerkingen:

  1. Dat gaat je heus wel lukken hoor met die ring. Gewoon de tijd nemen om te oefenen. Ik vind het zelf ook heerlijk werken.
    Je bent lekker verwend joh, enig. Je vriendin zal blij zijn met de schaapjes, leuk patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief, die schaapjes! Ik zou die bloemetjes wel maken: ze maken het quiltje vrolijk. En... je bent niet vergeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wel de blommekes maken, hoor, die maken het quiltje zo leuk!!!....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik werk ook altijd met een quiltring. het helpt je werk goed strak te houden. Als je de slag te pakken hebt ga je er sneller door. Leuke quiltjes !groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quilt wordt dat en die schaapjes die zijn zo leuk. Je bent ook erg verwend met Moederdag mooi hoor,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel handig ben ik niet met de ring, maar toch maak ik veel mooiere steekjes. Oefening baad kunst zegt men toch. Leuk cadeautjes, ja ik had ook een leuke lieve dag, heel het volkje kwam langs.
    Wel bloemetjes maakt vrolijk hoor.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben benieuwd naar je ervaring met de ring.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bevalt mij prima doorpitten met de ring, als je het er maar niet te strak in hebt zitten. Er moet wat een kuiltje inzitten, als je begrijpt wat ik bedoel :-))
    Leuk tussendoortje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben ook in de leer geweest met doorquilten in de ring.
    Ging mij niet snel af hoor, maar doorzetten ze zeggen dat het goed komt, haha. We blijven oefenen toch, wie weet leren we het nog eens snel en mooi.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb er sinds kort ook eentje: bevalt me goed! Mooie top trouwens. Succes met de schaapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik werk ook altijd met een ring. Vind het fijner. Succes met het schapenquiltje.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach ja oefening baart kunst. Ik quilt zelf altijd in een ring of in een quilttafel, maar vooral doen wat jezelf bevalt. Fijne dag ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja ik ben ook een ring quiltster maar zoals Klaske al zegt er moet wel ruimte in zitten, je quilt mag zeker niet te strak in de ring zitten.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb het geleerd met de ring maar de randen vindt ik handiger zonder
    zo heeft ieder zijn voor keur.
    Fijne Pinksterdagen groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*