Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

woensdag 24 juli 2013

Van rondjes naar vierkantjes!

Hallo allemaal,

wat een heerlijk weer hebben we toch, nietwaar? Je ziet bij iedereen op Facebook alle temperaturen van desbetreffende plaatsen voorbij komen, daar moet je weer een app voor hebben, maar ja, dat heb ik niet, dus even hier vermelden dat het hier achter ons huis de 35 graden in de schaduw was,in huis kwam het al gauw tot 28 graden, maar we hebben zo'n plafond ventilator, die draait lekker wat koele lucht door de kamer.
Maar nu, van rondjes naar vierkantjes? Ja, dat zit nou zo, sinds begin dit jaar zit ik bij een quiltgroep, de Pinksterbloem genaamd en we komen in totaal "maar" 5 keer in het jaar bij elkaar en zo leren we elke keer wat nieuws bij. Ik ben dus klaar met het Kerst topje, wat ik in de vorige blog heb laten zien, maar we hadden nog meer huiswerk mee gekregen, dat was dus voorbereidingen treffen tot het project Hortensia quilt, zie hier het voorbeeldplaatje
Nu is het de bedoeling dat we van rondjes dus kleine vierkantjes maken, zie hier een voorbeeldfoto





Vanmiddag heb ik even in de tuin mijn hortensias op de foto gezet, zodat ik hier ook nog even kan gaan showen met deze prachtige planten.



 Ze zijn meer blauw dan roze!

Vanmorgen ben ik even bezig geweest met de zitting van deze stoel opnieuw te bekleden, samen met mijn lief en voor iemand die nog nooit zoiets heeft gedaan, 

ziet het er wel redelijk uit, in ieder geval beter dan het was.

Voor iedereen die nog op vakantie gaan of nog zijn, een prettige vakantie!

Liefs, Ineke

6 opmerkingen:

  1. Keurig netjes jullie stoeltje weer.
    Eerste keer ben je wat onzeker soms.
    Hier zijn de hortensia's en de Annabels ook heel mooi.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je hebt niet stilgezeten zo te zien. Het stoeltje kan weer heel wat jaartjes mee. Wat is je hortensia prachtig. Als die niet meer bloeit kun je genieten van de hortensiaquilt. Leuk met die gevouwen rondjes als bloemblaadjes. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk project waar je mee bezig bent. Heb ik nog niet eerder gezien.

    Je stoel mag er weer zijn! Dat model is zo herkenbaar uit mijn jeugd, wij hadden dat model ook.

    Nog heerlijke vakantiedagen!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk projectje die hortensiaquilt, maar geniet nog maar voorlopig van die echte in je tuin.Je stoel ziet er ook goed uit,fijne dag en groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enig effect met dat vouwen! Ik ben gek van hortensia's. Heb er ook behoorlijk wat in de tuin.
    Tjonge, dat is een knap staaltje werk hoor, die zitting. Echt mooi geworden.
    De temperatuur hier was net zoals bij jou. Vandaag vind ik het heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk je Hortensia project. Daar wil ik me ook een keer aan wagen.
    Je stoeltje is erg mooi zeg. Leuk stofje
    Fijne avond Frederika

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*