Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zaterdag 10 augustus 2013

50 Jaar na dato

                                                       10 augustus 1963


Hier staan we net voor vertrek naar Brazilië voor de boot in de haven van Antwerpen. Mijn tante staat in het midden met mijn jongste zusje op haar arm, zij met haar man (broer van mijn moeder) brachten ons weg.

28 augustus kwamen wij aan in de haven van Santos(Staat van São Paulo) waar we werden opgehaald door 2 Nederlanders die daar al woonden.

Liefs, Ineke

16 opmerkingen:

  1. Wordt nu wel nieuwsgierig naar het verdere verhaal!
    Een vriendin heeft daar de afgelopen jaren doorgebracht ze kon niet zo goed wennen...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een héél lang verhaal, kan er wel een boek over schrijven. Maar het gaat er om dat mijn ouders met alle kinderen in de jaren 60 geëmigreerd zijn om daar een boerenbedrijf op te starten. Nu heb ik nog 1 broer en 2 zussen daar wonen, met hun respectievelijke familie's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele onderneming. Extra moeilijk als de familie dan uiteen raakt als er weer kinderen naar Nederland terugkeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat blijf je houden, gelukkig komen mijn broer en zussen regelmatig naar Nederland, meestal rond de verjaardag van moeder.

      Verwijderen
  4. Wat een waagstuk om met een flink gezin zo'n stap te zetten. Maar ook: wat een avontuur!! Zijn je ouders ook weer teruggekomen? of kwam jij alleen na 17 jaar weer naar Nederland..? En ja, zoals Willy al zegt: De een blijft, de ander gaat terug... het gezin valt uiteen, en dat lijkt me ook wel moeilijk. Ook al hebben we tegenwoordig alle mogelijke middelen om contact te maken/houden.
    Wees maar zuinig op die mooie foto.
    Liefs,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn ouders zijn terug gekomen, maar veel later dan ik. Gelukkig bestaat skype, dus hebben wij regelmatig contact met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je deze fotos nog hebt! Ik herinner mij dat wij ook in de jaren 60 mijn tante met gezin naar de boot brachten toen zij naar Amerika verhuisden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zal dat spannend geweest zijn, zo'n eind weg en een nieuw leven beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was dus een belevenis die je nooit meer vergeet. Wat een reis, zeker voor die tijd. Is jouw liefde voor reizen toen al ontstaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo een hele stap voor jullie gezin toen, jammer dat je allemaal toch weer je eigen weg gaat,de een hier en ander daar........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Ineke,

    Ik heb een paar jaartjes eerder, in 1959, de omgekeerde weg afgelegd van Brazilie naar Nederland. Oef, wat is dat alweer lang geleden.
    Groet, Marina.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik dacht al, die achternaam Brito de Campos, erg Braziliaans (Portugees)Spreek je de taal ook???

      Verwijderen
  11. Eu falo portugues com mia mae!
    Marina.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*