Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zaterdag 7 september 2013

In de ban van apliquick

Van de week was er weer een gezellige bijeenkomst van de groep De Pinksterbloem, waar ik nu ook bij ben, het was er erg gezellig en je krijgt weer veel inspiratie en zin om verder te gaan. Er waren een paar dames die zelfs een workshop waren gaan volgen van apliquick en lieten zien hoe makkelijk het gaat. De laatste tijd lees en zie je overal workshop's en spulletjes voor apliquick op internet voorbij komen, maar omdat ik het nogal prijzig vind, ben ik daarvoor tussen mijn spulletjes gaan zoeken. Met dit als resultaat...






 Nu nog even vastnaaien, ziet er wel aardig uit.




Vanmorgen nog even naar Naaimachinehuis Rouwendal geweest, mezelf even verwend met wat lapjes en speciale applicatie naalden gekocht. Ook een inch-voetje voor mijn naaimachine gehaald.

Liefs, Ineke

21 opmerkingen:

  1. Ik vond het ook nogal prijzig maar kon tussen mijn spullen niet iets bruikbaars vinden, maar deze vorkjes zijn handig. En je hebt jezelf lekker verwend met mooie lapjes en een handig voetje, ik kan niet meer zonder.

    Fijn weekend en groeten van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja goedzo af en toe moet je jezelf verwennen,heb ook zo'n voetje en dat is heel handig.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze ook veel te duur hoor! Voor dat geld kun je beter wat anders kopen ;-) Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n voetje is zo handig. Mooie lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel mooi geworden met dat appliqueren. Doe je goed. Ja, ik heb de prijzen ook gezien en vind het ook nog al prijzig, maar als je zonder kunt is het toch ook prima. Ik heb ook een Pfaff naaimachine. Zijn daar ook inch voetjes voor te koop? Fijn weekend nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Wilma, je kunt ook voor de Pfaff naaimachine's zo'n inch voetje kopen. Groetjes

      Verwijderen
  6. Dat is toch een mooi resultaat. Ik vind het ook heel prijzig hoor. Staat wel ergens op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja je leest er veel over de laatste tijd.Kan voor mezelf niet bedenken wat het toe zou voegen.Maar handig dat je iets vervangends hebt gevonden wat je helpt. Fijn weekend ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien moet ik eens een workshop volgen, maar voor alsnog lijkt het me een breinaald en een pincet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het resultaat is hetzelfde Ineke. Of je nou zo'n setje koopt of je gebruikt van die mooie kleine vorkjes. Heel goed idee en het ziet er goed uit.
    Ikzelf gebruik altijd mijn cloverpriem en.....mijn nagels.
    Leuke lapjes heb je gekocht en een inchvoetje is superhandig.

    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Ineke,

    leuk is het wel he, ik zit met de Amish Circle in mn koppie...als dat maar goed komt, zuuuuucht
    dikke knuff en nog een fijne zondag

    vero xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er goed uit en die vorkjes zijn ook handig hoor. Je schiet al aardig op. Succes verder

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat ziet er veel beter uit dan vorige week. Ik heb het niet zo op van die dure hulpjes. Ik leerde quilten en appliceren bij Ted Storm en ik gebruik gewoon allebei m'n handjes. Je kunt voor een klein rond besje ook een perfect rond malletje knippen van bv papier ven een theezakjesdoosje. En daar het randje stof omrijgen. Rijgdraad aantrekken even strijken en zie het perfecte besje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het gaat zeker geweldig met de apliquid heb het geprobeerd tijdens een workshop maar ook ik vindt het nog al prijzig knap gevonden het alternatief en het resultaat is er niet minder om.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat slim bedacht, Ineke! En het resultaat mag er wezen! Mooie lapjes heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er goed uit zeg. Het lijkt echt een uitkomst de apliquick.
    Gr Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik worstel ook met appliceren, maar dit lijkt er op hoor! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er goed uit.
    En jezelf even getrakteerd op mooie spulletjes. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb wel de workshop gevolgd maar... de metalen stokjes niet aangeschaft, ben allergisch voor metalen... dus ik gebruik een houten manicure stokje en de ontnieter van het ja uhh hoe heet dat ding waar je een plastic nietje door 3 lagen heen schiet voordat je gaat quilten...
    Werkt ook fantastisch!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik doe her ook heerlijk zonder appliquick, gaat dan wel appli"slow", maar het resultaat is volgens mij best o.k. Mijn meest gebruikte gereedschapje is een cocktailprikkertje. En voor wat ik bespaar, koop ik heerlijk lapjes! Jouw nieuwe lapjes zijn ook prachtig, en je applicatie ziet er prima uit.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. haha nu snap gelijk dat je die groentjes boven mijn blog zo mooi vond. Bij jou is het ook allemaal groen wat de klok slaat. Leuk hè appliceren. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt wil je niet anders meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*