Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zaterdag 22 februari 2014

Lieve reacties en voortgang CAL

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op mijn vorige post, heel erg lief. Moeder is fysiek nu wel wat opgeknapt, maar het is nu erg moeilijk voor haar alles te onthouden of te herinneren. Het gaat over een poosje vast wel weer wat beter, maar het is nu niet zo leuk voor haar.

Ondertussen ben ik weer eens verder gegaan met mijn CAL-deken, het is dat ik de bolletjes heb gekregen, anders had ik er behoorlijk spijt van. Het ging zo goed, gisteren begonnen met patroon van week 6, dat ging erg vlotjes en het zag er zo uit

Maar nu ben ik vanavond met week 7 begonnen en het is helemaal aan het lubberen  terwijl ik niet eens zo los haak.
Misschien moet ik het toch een paar toeren uithalen en opnieuw ze gaan haken. Kijk maar, zo is het nu...
Het zier er wel goed uit, zo op de foto, maar dat is niet zo. Als ik aan de zijkanten wat trek, dan ziet het er wel goed uit hoor, maar dat is toch niet de bedoeling? Ik heb het maar aan de kant gegooid ;-) en zie het morgen wel weer. Voor nu wens ik iedereen een goede nachtrust en een fijne zondag.

Liefs, Ineke

13 opmerkingen:

  1. Hoi Ineke, verging mijn net zo met de cal (liep wat voor), ligt nu ook even aan de kant en moet gedenken hoe nu verder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel gezellige vrolijke kleurtjes hoor en wat ik zo zie mooi gehaakt...ik gebruik voor de makkelijke toeren...dus die met alleen maar half/stokjes een kleinere haaknaald...maar een beetje speling blijft altijd...kijk maar naar de originele deken op de Engelse site...dat moet zij ook gehad hebben....vind het nog steeds leuk om te doen.....succes verder Ineke....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb van meer mensen gehoord dat ze wel eens een toertje moeten uithalen omdat blijkt dat je die beter met een dunnere/dikkere naald kan haken.. je bent de enige schijnbaar niet! Houd vol!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte met je mama! En voor je CAL haak die granny's maar met een naald dunner, dat voorkomt veel gelubber!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij is na de ster ook wel een verschilletje maar ik denk dat dat als de rand erom zit te verwaarlozen valt! En het is en blijft handwerk!!!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik verschillende maten haaknaalden en nu blijft het goed. Soms ga ik ok ineens losser haken. Dus even uithalen en overnieuw doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zonde het wordt zo mooi zo te lezen hebben andere dat probleem ook.
    groetjes en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spelen met naalddiktes helpt inderdaad wel. Hij wordt juist zo leuk! Succes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik merkte ook dat de wat ingewikkelder toeren wat intrekken! Splen met naalddikte helpt echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte met je moeder

    Je haakwerk word mooi, en ja ik heb ook het probleem dat het trekt, maar ik ga een halve naald hoger bij de patronen, maar de deken trekt ook,dan nog in aan de zijkanten

    Fijne handwerkweek vanuit Zweden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik gebruik ook verschillende haaknaaden hoor en dan valt het wel mee. Vooral de meer ingewikkelde toeren doe ik met een grotere. Niet aan de kant gooien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moet ook een beetje duwen en trekken, maar denk dat dat door het materiaal komt. En ik ga er aan het eind een rand omheen haken en dan zal het wel goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan je helaas niet helpen, maar misschien heb je wat aan de reacties hierboven. Succes verder en even wegleggen kan geen kwaad hoor ,ervaringsdeskundige o:), pak je na wat denkwerk de draad weer op. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*