Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 22 maart 2015

100e volger en Rietje

4 maart 2012 ben ik hier begonnen met het schrijven van verhaaltjes. Soms over dagelijkse gebeurtenissen, verjaardagen in onze familie, van onze emigratie in 1963 naar Brazilië, maar vooral over het handwerken. En nu heb ik al 100 volgers!!! Vorige week melde Yvonne van Rijn zich dus aan, de 100-e volger, dus bedacht ik gelijk, dat het wel leuk zou zijn om haar te verrassen met een kleinigheidje. Maar ja, dat verrassen dat gaat niet zo maar, ik had geen adres, volg haar sinds kort, dus "ken"haar nog niet zo goed en wil natuurlijk niet met iets verrassen waar ze niet zoveel aan heeft. Dus, toen maar contact gezocht met het plaatsen van een kort berichtje op haar blog of ze mij even wilde mailen. Zo gezegd, zo gedaan. Na wat heen en weer mailen, heb ik wat opgeschreven en op zoek gegaan!
Nou Yvonne, het komt er aan!!!

En dan nu over donderdag! Rond 9 uur werd ik opgehaald door Ria en na een snelle voorspoedige reis waren we net iets voor 10 uur bij Rietje.
Wat woont ze toch mooi, in Lochem en wat een ruimte. Na een kennismaking met Rietje en haar man Wil, kregen we gelijk koffie met gebak. Nou, lekker hoor. Daarna kregen wij uitleg van Rietje over verschillende technieken en dat je met maar een paar malletjes zoveel verschillende patronen kunt maken.




Ik heb gekozen voor babyblok in het midden en 3-hoekjes.
Een heerlijke lunch van soep en 3 verschillende hartige taarten en een grote schaal met een frisse salade werd ons ook geserveerd. Ter afsluiting nog thee met bonbons.



 Haar winkel met prachtige stoffen en voorbeeld quilts en patronen, om te "smullen"


Het was een dag met een gouden randje, we werden heerlijk verwend! Bedankt Rietje en Wil, het was super!

Liefs, Ineke                    































14 opmerkingen:

  1. Spannend hoor! Zomaar iets 'winnen' omdat je de 100e bent! Je hebt een heerlijke dag gehad, dat zijn altijd de pareltjes op de Quilttaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè, die contacten die ontstaan door internet en het handwerken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd hoor met 100 volgers
    . Zo gezellig al de blogs, en ook leerzaam vind ik
    Super mooie dag gehad bij Rietje.
    Goede nieuwe week
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jij je honderdste volgster met een presentje hebt verrast. En de gezelligheid van jullie patchworkdagje spet er van af

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig hoor zo'n leuk dagje uit . Fijne avond ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee, Ineke volgende week op mijn blog ook een give-away. En wat een gezellig dagje was dat, ben benieuwd wat je gaat maken met het baby block, er is veel keus.
    En wat een leuke tulpjes 🌞

    Lieve groet van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je zo'n leuke gezellige dag hebt gehad, samen is toch altijd leuker dan alleen niet?
    Gefeliciteerd met je 100 ste volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke dag hadden jullie bij Rietje. Ze heeft zo te zien een prachtig snoepwinkeltje aan stoffen.
    Leuk om iets weg te geven aan de 100ste volger.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke dag bij Rietje. Je wordt er altijd allervriendelijkst ontvangen. En haar winkeltje is zóóó leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige dag heb je gehad. En zo te zien een winkel om hebberig van te worden. Je krijgt dan zoveel ideeën...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een 'snoepwinkel'! En wat zet het er gezellig uit op je foto's. Heerlijk hè, onze hobby en al die contacten en leuke dingen die daaruit ontstaan. Ook wat je vertelt over je 100e volgster. Wat lief dat je haar iets leuks stuurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat een heerlijk dagje heb je gehad, en wat een leuk verhaal

    Fijn weekeinden vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke dag heb je gehad en ik ga ook eens bij haar kijken.
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk dagje. Altijd genieten in zo'n snoepwinkeltje.
    Wat leuk dat er al 100 volgers zijn. Lief dat ze iets leuks toegestuurd krijgt.
    Liefs Frederika

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*