Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

dinsdag 31 maart 2015

Het zijn de kleine dingen die er toe doen

De titel zegt het al...
laat ik beginnen bij de eerste kleine... een aantal weken geleden schreef ik een mail naar iemand, die ik via het handwerken heb leren kennen en waar je dan meteen denkt, ja leuk! met zo iemand waar je meteen een klik mee hebt. Door allerlei gebeurtenissen hadden wij al best een poos niet meer met elkaar gesproken, totdat ik haar dus een mail stuurde. Ze reageerde vol enthousiasme en een afspraak was zo gemaakt. Dat was dus vorige week woensdagmiddag bij haar thuis. En wat een W*A*U*W gevoel als je bij haar binnen komt, overal hangen de mooiste quilts, liggen prachtige blokken die pas gemaakt zijn, tops die gedubbeld moeten worden, kortom, ik was op slag helemaal in een roes, jullie weten wel...zo'n heerlijke blijde roes, waar je volop zin krijgt in meteen draad en naald erbij te pakken en lekker met lapjes gaan spelen. Daarop het vervolg van de volgende kleine dingen...                      
                                                         

Thuisgekomen maar gelijk naar mijn handwerk-domein, lekker gaan rommelen met lapjes, draadjes en meer van dat "spul" Er waren 3 kleine tops af, zeg maar, mini-tops, waaronder de eerste voor het huisje van de maand april. Dus dat werden mijn kleine affo's, want zo kan het niet langer, er ligt genoeg om even de laatste steekjes, achterkantjes en dat soort handelingen te verrichten achteloos in de hoeken van dat kamertje. Zonde toch? Dus dit zijn ze geworden
 





Wat mij een blij gevoel heeft gegeven? Alles!!!
Van het spontane mailtje van mij aan haar, zien
dat ze het zo heeft gewaardeerd, onze  afspraak
om regelmatig bij elkaar te komen om te handwerken,
elkaar helpen bij moeilijke projecten en het af maken
van mijn kleine quiltjes.
Op naar de volgende affo's



Liefs, Ineke



15 opmerkingen:

  1. Wat een fijn gevoel is dat hè, het is altijd heerlijk om met gelijkgestemden samen te komen.

    Groeten Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zó leuk om gelijkgestemde zielen te ontmoeten! En als het an in het echte leven net zo leuk klikt als via internet is dat heel waardevol! Wonen jullie een beetje bij elkaar in de buurt?
    Ik vind je miniquiltjes echt snoepies!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke middag voor je. En leuk dat het een vervolg krijgt. Je mini's zijn schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is altijd gezellig om met handwerkvriendinnen een middagje door te brengen. Wat zijn dat leuke miniquiltjes. gezellige paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar zo'n gevoel Ineke, Lekker om te koesteren en een begin van een (nieuwe) mooie vriendschap.
    Lieve groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Piep zalig allemaal... Heb ook verschillende prachtdames in mn leven gekregen door het lapjesvirus
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal heerlijk om een gelijk gestemde waar het zo mee klikt te ontmoeten. Ik wens jullie nog heel veen heerlijke dagen samen toe! Geniet ervan. En zoals ook al gezegd op fb, je mini's zijn geweldig leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk dat het zo aanstekelijk kan werken. Kan me indenken dat al die fijne dingen je een blij gevoel geven. Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi berichtje Ineke. Leuk dat het zo klikt, daar kan een mooie en lange vriendschap uit groeien. Mooie mini's. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niets zo leuk als samen een hobby delen en elkaar inspireren. Dat is zo te zien en lezen goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo, die fijne contacten waar je blij van wordt en die je ook weer stimuleren. Dat is een rijkdom!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blije post, en wat leuk zo samen werken aan gezamenlijke hobby's
    Je kleine quilts zijn prachtig.
    Had op FB ook al aangeklikt
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat je zo snel een stel affo's heb. Dat krijg je als ze klein zijn, maar niet minder leuk.
    Dat konijntje steelt de show, echt een schatje is dat.
    Leuk toch als je elkaar inspireert?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. he, wat een fijn verhaal!! En je hebt helemaal gelijk: het zijn de kleine dingen die het doen, hoor, in het leven!!
    Leuke mini;s!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk dat gevoel, en als ik dit dan lees, dan denk ik wat mis ik toch veel in Zweden,
    het zijn de kleine dingen die het doen
    Schitterend handwerk
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*