Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

donderdag 6 augustus 2015

Van ruilen tot voorbereiden

Van de week zo'n leuke ruil gedaan met Ingrid Hartgers, pagina van De scraplapjesruil/koop, die Elly Pennemans beheerd, op Facebook!!! Ik had allemaal kleine stukjes stof waar ik niets mee deed, kleuren die ik niet gebruik en Ingrid wilde graag de blauwe restjes hebben. In eerste instantie wilde ik er niets voor, maar toch maar gevraagd om een of twee stukjes lichte achtergrondstof.  Stuurt ze mij toch 2 beeldige stofjes!!! Met een prachtige kaart erbij!







Ben er helemaal happy mee... mooi hé???



Ondertussen niet stilgezeten, druk met maandquiltje van september geweest, helemaal af! En nu bezig met oktober, moet nog wat borduren, dat komt van de week vast ook af.

Het voorbereidende werk voor blok 5
Vorige week bij mijn quilt-vriendin geweest, even bezig geweest met haar appliquick staafjes, nu ga ik ze toch maar aanschaffen, vooral omdat ik een beetje verslaafd ben geraakt aan deze methode voor applicaties ;-)





Als ik rustig 's avonds op de bank zit wil ik graag van alles onder handbereik hebben, dus toen het een paar dagen wat frisser werd, maar een "oud" project opgeduikeld, wat nog door-gequilt moet worden. Kreeg van mijn quilt-vriendin een paar mallen mee voor de grote driehoeken te quilten.

En daar heb ik er al 2 van ge-quilt.
Komende week ga ik stofjes uitzoeken om te stempelen met mijn hexagon-stempel, voorbereiden voor onze vakantie :-)
                                                               

                                                                                                                    Liefs, Ineke




20 opmerkingen:

  1. Leuk, zo'n ruil! Wat een mooie werkjes voor oktober en december, je bent er lekker vroeg bij, maar ze kunnen maar klaar zijn, hè. Stempel maar lekker, en veel plezier met de voorpret!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cisca, alleen 1 is van het quiltje v/d maand, het andere blokje is van een heel ander project, van Lori Smith.

      Verwijderen
  2. Wat leuk toch zo'n ruil..... iedereen blij! Mooi worden je blokjes, de kleurtjes vind ik zo lief .... en dat oranje oktoberpompoentje is als het straks weer herfst wordt vast een opkikkertje!
    Steekjesgroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ruil en dan allebei blij. Ach wat wil je nog meer. Leuke quiltjes en oktober, november dan heb je nog even. Veel plezier bij het appliceren en met de vakantie voorpret. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een leuke ruil. Je maandquiltjes zijn leuk aan het worden. Heerljk de voorpret van de vakantie. Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, de lapjes die je gekregen hebt en verder ben je gezellig druk met allerlei leuke projecten (en 1 bekende ;o) ). Ik hou ook erg van afwisselen, dat houdt de 'spanning' er wat meer in.
    Alvast een heel fijne vakantie gewenst!
    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede ruil gedaan. En wat heerlijk dat je nog op vakantie gaat. Ik wens je alvast veel plezier, mooi weer en veel inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ineke,heerlijk elkaar blij maken met mooie lapjes, deze week ook weer een succesvolle ruil gedaan. Ik heb apliquick tools maar doe er niets mee, heb je interesse laat het me weten. Ik moet ze wel even opzoeken, zondag of zo ik hoor het wel.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi applicatie blokje.
    Leuke ruil gedaan., Fijne vakantie gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hè de lapjesruil, en gezellige voorbereiding voor je vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je druk met veel leuke dingen! Moeilijk kiezen lijkt me ook al is het doorquilten alleen voor de wat minder warme dagen natuurlijk. Alvast een hele fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, de lapjesruil, en wat heb je mooie lapjes teruggekregen voor je scraps! De projecten, waarmee je bezig bent, zijn echt leuk, vooral die van Lori Smith! En ben je nu even uitgequilt, met dit warme weer? Het wordt wel prachtig, je quiltwerk met deze motieven!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat ruilen !
    Fijn weekend
    Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk hè, die maandquiltjes. Ik heb er ook nog steeds heel veel plezier van.
    Dat was een mooie ruil Ineke, dat is toch leuk om elkaar om zo'n manier een plezier te doen.
    Mooi quiltpatroon is dat! Dat maakt die hoeken helemaal áf!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om zo bezig te zijn.
    Tja dat blauw hé dat trekt toch wel.
    Dat is zeer zeker geen verkeerde ruil geweest.
    Ben benieuwd wat je met de hexagonnen gaat doen.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd leuk om lapjes te ruilen, zo zijn er twee mensen blij.
    Je schiet lekker op met je maandquiltjes, oktober al bijna af, dus je bent er op tijd bij, het duurt nog even eer dat het herfst is.
    Leuk is dat hè, appliqueren! Ik doe het zonder staafjes, geen idee of dat fijner is.
    Vandaag weer erg warm en benauwd, waarschijnlijk de quilt om te quilten weer eventjes aan de kant :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je iemand blij hebt kunnen maken en zelf ook nog werd verwend met mooie stofjes. Je bent lekker bezig met de maandquiltjes en voorbereidingen voor de vakantie. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd LEUK om iemand blij te maken en je Lori blokje word MOOI. Zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*