Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zaterdag 28 november 2015

Slakkengangetje...

Even mijn gedachten hier op papier zetten. Sinds 2011 blog ik hier al, maar sinds ik erg actief op Facebook zit, komt het er niet meer zoveel van, toch probeer ik elke keer als ik iets af heb, een blok, maand-quiltje of iets anders, hier te plaatsen. Maar...(nu komt het...) als ik zie, op blogs en Facebook, hoeveel er geproduceerd wordt bij andere quilters, borduursters en haak/brei-dames, dan kan ik niet anders zeggen, dat ik met een slakkengangetje vooruit kom. Is dat erg? Neuj...dacht het niet
 

Maar goed, tijd voor een paar foto's van mijn blokje die net af is..


Dit was blok nummer 8

Hup hup Ineke, gauw verder met
blokje nummer 9

           

En nee...maand quiltje december mag nog niet op deze blog,
nog even wachten               Liefs, Ineke

17 opmerkingen:

  1. Weet je Ineke, het gaat er niet om hoe snel of hoeveel je maakt, maar vooral dat je er plezier in hebt. Ik vind het leuk dat je die mooie blokjes van je laat zien. Wat is appliqueren toch een gezellig werkje hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent niet de enige hoor die langzaam gaat, als e er maar plezier in hebt. Jouw blokken worden mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier komt er niets uit mijn handen op handwerkgebied... ben even andere dingen aan het doen, daarom ook vind ik het geweldig dat jij je blokken maakt, ieder blok een werkje en bij elkaar een kunstwerk prachtig!
    Fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ineke het gaat niet om de snelheid of productie maar om het plezier en dat heb je wel zo te zien aan je blokken. Ik ben met verschillende dingen bezig, maar vooral de LE en die kost nou eenmaal erg veel tijd. Maar wel geniet ik daarvan. Fijn weekend ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sommige mensen gaan hard met hun quilts, ben er zelf ook heel veel aan bezig, maar natuurlijk moet je je daar niets van aantrekken, want het moet leuk blijven, dus lekker in je eigen tempo.
    Niet te veel op FB hoor, ook al en toe gezellig bloggen, anders mis ik veel te veel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vergeet te zeggen dat je blokken prachtig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je blokken zijn prachtig. Appliqueren is handwerk ook nog.
    Soms zijn er tijden dat je minder aan je handwerk toe komt.
    Het is toch hobby, en leuk moet het blijven.
    Fijne Zondag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Snelheid en veelheid zijn niet belangrijk hoor. Wat mij betreft, blijf lekker bloggen, want je berichtjes zijn leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gewoon lekker op je eigen tempo doen waar je zin in hebt, mij lukt het ook niet meer om snel iets af te maken. Als we maar lol hebben in onze geweldig leuke hobby.
    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is toch niet erg je kunt er maar plezier in hebben wat je maakt het moet ontspanning
    geven haastige spoed is zelden goed. Je blokjes zijn in ieder geval prachtig.

    Liefs Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, Ineke! En nee, het tempo waarin je dingen maakt is echt niet belangrijk hoor! Het gaat om het plezier dat je eraan beleeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zolang je maar plezier hebt in het maken. Je blokjes zijn mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Práchtig die blokjes, dat gaat vast een hele mooie quilt worden, maar wat maakt het uit hoe snel je gaat, je hebt vast nog wel een paar projecten... Dan dit, dan dat, net waar je zin in hebt, heerlijk toch

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik herken dat wel! Ook ik plaats aanzienlijk minder vaak iets op mijn blog dan toen ik er net mee gestart was. Nu nog maar één keer per week. Ik quilt eigenlijk alleen in het weekend, omdat ik door de weeks 's avonds vaak veel andere dingen te doen heb. Dus mijn productie is ook niet groot. In het begin vond ik dat wel moeilijk als je bij anderen die enorme productie ziet. Maar tegenwoordig denk ik dan, dat het het belangrijkste is als je het met plezier doet! En hoe vaak en hoeveel je maakt is dan veel minder belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou ook een veel grotere productie hebben hoor Ineke, gewoon omdat er nog zoveel leuk dingen in mijn hoofd zitten die ik wil maken. Maar ja, er moet ook gewoon gewerkt worden en mantelzorg en oppasen op kleindochter vraagt ook tijd en aandacht. Ook al gaat het niet zo snel, er is toch maar weer een mooi blok af, daar mag je van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gewoon lekker in je eigen tempo werken aan je mooie werkjes, Ineke. Niet iedereen heeft even veel tijd beschikbaar voor zijn hobby. Ik heb bijvoorbeeld zo'n maximaal 2 uur per dag, maar een vriendin van mij 5 uur... Een slakkengang is helemaal niet erg, zolang die "slak" maar geniet van het pad, dat hij aflegt ;)
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zolang je er maar plezier in blijft houden toch. Dat is belangrijker dan het tempo. Je blokken zijn super

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*