Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

vrijdag 1 januari 2016

Gelukkig nieuwjaar

Allereerst wil ik iedereen een heel gelukkig, gezond en creatief nieuwjaar wensen! Dat alle wensen en verlangens vervuld moge worden voor een ieder.

Het nieuwe jaar is inmiddels al een paar uurtjes "oud" en het leek mij wel leuk om gelijk te beginnen met het quiltje van de maand januari. Ik had nog een paar geinige sneeuwmannen en bovenin het huisje heel grappig, een aantal pinguïns van glas, ooit gekregen van een vriendin. En een paar "winter"roosjes! Het patroon van het quiltje is van Ellen, alleen ik heb het een klein beetje "aangekleed" door het sneeuwmannetje een hoed en een sjaaltje om te doen ;-)

Dit is het dan geworden
En yes, ik heb het gehaald voor 2016, alle blokken van mijn quiltje zijn af, dus nu eindelijk eens weer een top af. Gisteren (vorig jaar ;-D ) heb ik alle tops geteld die ik af heb en die nog door-ge-quilt moeten worden, dat waren er 4! Dus nu ga ik eens serieus aan de slag er mee, zodat ik ook eens AFFO's heb *Ü*

Helemaal fout...veel te licht
Vorige week had ik dit blokje eigenlijk al af, maar ik had veel te lichte kleuren gebruikt, dat werd niets, het patroon viel helemaal weg.
Zie...niet mooi hé?



Dus, toen maar aan de slag met de warme rode kleuren,
past veel beter bij de rest van de blokken.


Dit is toch veel beter, niet dan?






              Liefs, Ineke

          

19 opmerkingen:

  1. Een fijn en creatief 2016 voor jullie. Wat zijn je blokken mooi. De rode kleuern komen inderdaad beter uit. Succes met doorquilten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo mooi zijn je blokken, plaatjes.

    en ook voor jullie een goed en creatief 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he, weer een top af, maar nu nog 4 uffo's doorquilten. Ik wens je er heel veel plezier en succes mee. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet ook eerlijk bekennen tweede blok past er veel beter bij.
    Mag ik jou alles wat je mij wenst ook jou toe wensen.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle goeds voor 2016 !
    En inderdaad, wat kleur niet doet voor je blokje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel goede wensen, en creatief nieuw jaar.
    De blokken zin prachtig, ook de sneeuwman
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een goed nieuw jaar!
    Succes met het quilten van je tops. Hier ligt ook nog het een en ander dat af mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook voor jou en je dierbaren: alle goeds voor 2016! Prachtige blokken zo bij elkaar. Goed zeg, dat je de top af hebt! Succes en plezier met je quiltplannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Je blok is inderdaad veel mooier met de rode kleuren. Ik heb het ook wel eens dat ik stoffen heb uitgezocht en als ik er dan mee aan de slag ga, valt het resultaat tegen. Je hebt het prima opgelost zo.
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joh, quilten is geen moeten. Dus vier tops die doorgequilt 'moeten' worden is een feestje! Gedachteloos steekjes zetten, favoriete serie 'luisteren' op tv, da's zoals ik het doe. Heerlijk ontspannend. Dus... geniet ervan, met die vier tops van je (gelukkig heb ik zelf de tweede in rij vandaag gedubbeld, dat scheelt ook, alvast dubbelen dan zien ze er al veel aantrekkelijk en quilteriger uit)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens jou (en je dierbaren) ook een heel mooi 2016! Je blokken zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel beter dat nieuwe blokje, wat een verschil kan dat maken hè? Jij ook alle goeds gewenst voor 2016 en een mooi voornemen om dit jaar wat quilts af te maken....een top is maar een top tenslotte, een quilt is veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. gelukkig nieuwjaar! ik zag je January quiltje ook verschijnen bij Ellen op Facebook! leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is zeker een gezellig sneeuwpopje geworden. Bij gebrek aan een echte kan je hier gezellig naar kijken.
    Inderdaad is het blok mooier met de rode stofjes. Te licht valt soms zo weg. Nu kan je tevreden zijn, ziet er prachtig uit allemaal.
    Nu lekker je tops dubbelen en quilten, toch leuk als ze "straks" af zijn.
    Ik wens je ook een heel gelukkig, creatief en gezond 2016!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wens je de beste wensen voor het nieuwe jaar en wow mooi de blokken nu bij elkaar!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige blokken heb je gemaakt.
    Fijne zondag Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Ineke,
    de workshop is op zaterdag 6 februari, van 10 - 16 uur. Er zijn wel kosten aan verbonden. Mocht je interesse hebben dan kun je me mailen, dan stuur ik je meer info op: patricia.kockelkoren@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk hè, die maandquiltjes. Tot mijn schrik ziek ik nu dat in mijn huisje nog steeds het decemberquiltje hangt. Gauw veranderen...
    Ja, met dat rood is het blok veel beter. Veel werk hoor, maar wat wordt je top mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*