Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 2 oktober 2016

Bee en overhandigen cadeau

Van de week een geweldig leuk bijeenkomst gehad van ons groepje, "De Kwartetters "
We begonnen met mijn uitleg voor het dubbelen met latten, zodat ze een beetje het idee hadden hoe het in z'n werk gaat.
                                                                                                                                                                                                                                                                     

Eerst de onderkant en top rollen op latten, omdraaien en dan met vulling ertussen, langzaamaan  afrollen en rijgen.
Ook verteld dat i.p.v. latten je ook op  met buisisolatie deze methode kan toepassen.
Hier nog een mooi filmpje op You Tube.



                                                                                                                                   
Na het kopje koffie met wat lekker, gingen wij met z'n allen maar gauw aan de slag met onze werkjes

Karola met haar Caswel blok, de foto is een beetje blauw geworden, maar ja, telefoon-foto hé, dan krijg je dat. Betsy was met haar quilt bezig, genaamd Maggie Grace's Garden van Di Ford.





En ik heb aan de blaadjes van het Moda mandjes blok gewerkt!

Anita had gezellig haar haakwerkje meegebracht, het wordt een nijlpaard die ze doneert voor een stichting die het  gaat veilen voor de hondjes van  ACE/SHIN
Zo is het uiteindelijk geworden!


Gisteren het cadeau afgegeven tijdens het verrassingsfeestje voor vriendin, wat was ze er blij mee!
Jammer genoeg  geen foto's gemaakt . De enige foto die ik heb gemaakt is van deze bus, die ons vervoerde naar een boerderij waar we gingen boeren-golfen ;-). 'sAvonds hebben we heerlijk een warm en koud buffet gehad, daarna konden we nog lekker dansen met live-muziek van een leuke band
Liefs, Ineke
                                                                                                                                                      

18 opmerkingen:

  1. Lijkt me heel handig op de latten, toch maar een keertje proberen. En heerlijk allemaal weer opgeschoten, altijd hezellig met een groepje.
    Liefs Ria 😊🐝

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat "juf Ineke" het goed heeft uitgelegd. Ik snap het in ieder geval en dat zegt wat, hoor. Mooie werkjes van de Kwartetters (leuke naam trouwens).
    Goed van je, dat je blogt bedoel ik. Ik laat het hartstikke afweten wat dat betreft. FB verslaafd hè LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke werkjes en fijn dat het een geslaagd cadeau is. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig de lattenmethode. Wat heeft de groep leuke werkjes. Fijn dat het cadeau in goede aarde viel. Hoewel...ik twijfelde er niet echt aan. Het quilt zag er zo mooi uit op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk allemaal, en wat is ook je heather foto prachtig Ineke! Volgens mij ben je heerlijk bezig ;o) Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellige bijeenkomst zo.
    Dubbelen doe ik ook met de latten, als je samen bent gaat het super.
    Leuk uitje, en fijn dat het cadeau werd gewaardeerd.
    Mooie werkjes hebben jullie in de groep.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede tip ga het dubbelen op die manier ook eens proberen heerlijk he die bees.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar had ik wel bij willen zijn, bij die latten uitleg, maar ja, ver weg he. Wat zijn jullie leuk bezig en die bus voor de boerengolf is enig. Zo te lezen was het een heel leuk feest. Nog een fijne week en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb die lattenmethode één keer geprobeerd met een supergrote quilt. En dat lukte toen niet. Het lijkt me zó handig voor een kleinere quilt.
    Wat een mooie projecten allemaal. Zoveel diversiteit ooi.
    Enig, die schoolbus! Wat origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me ook heel handig de lattenmethode !
    genieten zo te lezen het verrassingsfeestje:0))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk met die bus naar de boerengolf haha.
    Vast heel gezellig geweest daar, dan vergeet je de foto's.
    Bij je quiltbee worden mooie dingen gemaakt zeg...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie dingen zijn jullie aan het maken! die methode met de latten lijkt me erg handig maar ik heb het zelf nog nooit gedaan. Fijn dat je vriendin blij was met haar quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd gezellig die bee's.
    Dubbelen met de latten gaat super, doe het ook al een hele poos zo.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Altijd gezellig die bee's.
    Dubbelen met de latten gaat super, doe het ook al een hele poos zo.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd gezellig die bee's.
    Dubbelen met de latten gaat super, doe het ook al een hele poos zo.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De bus is in ieder geval heel leuk. Maar het feestje ook begrijp ik. Jammer geen foto's :-(
    Gezellig is dat altijd hè, een quiltbee. Lekker bijkletsen en mooie dingen van elkaar bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk om alle verschillen handwerkjes te zien en van elkaar te leren!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ineke, leuk om ook weer bij jou te lezen. Dat dubbelen met die latten is idd zo handig!
    En altijd gezellig om samen te werken, he?! Quilters zijn echt gezelligheidsmensen..
    Geniet van je weekend, groetjes, Ria.
    (fijn om terug te zijn... ;) ...).

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*