Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 4 december 2016

Blok Moda mandje en appliquick etui

Waar zal ik toch mee beginnen?
Oké, bij het begin dan maar. Vorige week liet ik zien dat er voorbereidingen werden gemaakt voor een volgende Moda mandje. Ik was zover dat de bloemetjes en blaadjes op de appliquick methode voorbereid konden worden en dan had ik wat voor onze bijeenkomst van het Kwartetters-clubje. Dat is altijd op de laatste woensdagmorgen van de maand bij een van de leden en zo gaan we telkens bij iemand om de tafel zitten. Dit keer was het bij Anita en het was zoals gewoonlijk heel gezellig! Karola is tijdelijk niet aan het handwerken, maar ze was helemaal blij met de paar tijdschriften die ik had meegebracht, zo kon ze lekker even doorbladeren. Betsy was met de hexagonnetjes bezig ,  Anita met haar lolliepops-blok en ik dus met het mandje. Ondertussen werd er de laatste nieuwtjes doorgesproken en volgende afspraken gemaakt!

Van de week heb ik het blok helemaal afgekregen, voor het eerst geappliqueert met het garen van Aurifil, wat uitstekend is bevallen!!!

Ben in ieder geval begonnen met voorbereiden van het volgende blok, (nou ja, stofjes in ieder geval al uitgezocht) zodat ik de volgende Bee weer fijn kan appliceren.








En dan nu over het etui. Augustus 2013, zo lang geleden, heb ik een Give Away van Babette gewonnen en hier kun je erover lezen. Binnen veertien dagen ontving ik van haar al een dikke envelop met een leuke etui voor de appliquick staafjes, dat heb ik hier allemaal over geschreven. Het is een etui die ze zelf heeft ontworpen. En...het was een compleet pakket, met stofjes en nog een extra lapje erbij, zo leuk! Nog steeds geeft mij een blij gevoel Babette, dank je wel!


Van de week bedacht ik me dat ik nog steeds niets handigs heb om die staafjes te bewaren of om mee te nemen. En ineens...hopla, daar begon bij mij een lampje te branden. Zoeken en alles overhoop halen en ja hoor, daar heb ik het!!! Donderdagmiddag begonnen met overtrekken, borduren en voorbereiden, snijden enz. en vanmiddag was het klaar, nou ja, eigenlijk wil ik nog iets aan het schaartje maken .


Ik vind het helemaal te gek, zo blij mee



Liefs, Ineke


20 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat mapje lekker snel gemaakt ! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal blij mee bent. En dat mandje wordt ook zo leuk !
    Fijne zondag, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms weet een quilter niet meer wat ze allemaal in haar kastjes en laatjes heeft :-)
    Maar gelukkig heb je het gevonden en er iets leuks van gemaakt.
    Fijn dat je zo'n plezier hebt met het appliqueren. Ik geniet er ook altijd van om zo'n blok helemaal met kleine stukjes op te bouwen.
    Liefs, en een fijne zondag,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk mandje heb je gemaakt. Mooi, hoor dat etui. Herkenbaar verhaal ook, dat je soms een tijd vergeet dat je iets hebt en dan ineens alles overhoop haalt om het terug te vinden.....Dan ben je nóg een keer blij met hetzelfde cadeautje. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je er zo blij mee (blijft) bent :0))
    En dat je werkje zo goed gelukt is hoe je het wilde !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar zulke weggevertjes al niet goed voor zijn.
    Het werk zit er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk jouw mandje met applicaties, en dat etuitje, super mooi en handig, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk. Likje erbij en wat eeen snelle aktie.👍 Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat moet natuurlijk blokje zijn☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het Moda mandje is prachtig geslaagd.
    Het etui is helemaal geweldig, zal je plezier van hebben
    Goede nieuwe week gewenst
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, je moda mandje. En wat een handig etui, leuk dat je er nu zoveel plezier van gaat hebben.
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een leuk en handig etuitje geworden.Lekker handig ook lijkt me. Je mandje is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke quiltprojecten laat je zien, mooi je mand en hartstikke leuk het handige etuitje!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben blij om te horen, dat het appliceren met de Aurifil je goed bevalt, en ik zie daar hele mooie (bekende) kleurtjes garen liggen ;)
    Je nieuwste mandjesblok is prachtig geworden, net als dat etui met die zo aansprekende tekst.
    Fijne week en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat Is een handig ding zo,n mapje voor je stokjes zeg en het ziet er dan ook nog heel leuk uit........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat Is een handig ding zo,n mapje voor je stokjes zeg en het ziet er dan ook nog heel leuk uit........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is mooi gelukt Ineke! Ik heb ook pas de appliquick aangeschaft en ik vind dat idee van het hoesje geweldig! Ik heb ze nu nog in de originele verpakking maar zo'n mapje oogt vele malen gezelliger! Snel en mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*