Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 11 december 2016

Een snelle affo

Terwijl gisteravond er een grote pan met rendang op het fornuis stond te pruttelen,
was ik de laatste steekjes van de binding om een kerstkleedje aan het vastnaaien.



Pinterest
Mijn creatie
Een idee voor zo'n kleedje "viste"ik van Pinterest,
toch is het  totaal anders geworden dan de bedoeling was. Mijn bak met kerststofjes zat vol, maar veel grote stukken was het niet, veelal stroken of kleine restjes stof, waarvan ik al eens eerder een quiltje had gemaakt. Dus heb ik er mijn eigen draai aan gegeven. En bij mij is het vaak van "gauw-gauw"en "roets-roets", ook nog zonder patroon, gewoon liniaal, rolmes en hupsakee, naaien maar.
En nu het af is, zie ik pas dat het niet helemaal op de cm en mm klopt😔. Nou ja, dit is nu ook mijn motto "Better finished than perfect" 😍

Vanmorgen koffie wezen drinken bij mijn schoonmoeder, heb het kleedje meegenomen, ze vond het zo mooi en wilde het heel graag op haar ronde tafel hebben. Zelfs aangeboden om een nieuwe te maken, maar nee, deze was voor haar perfect!!! 😅

Van de week ben ik ook bezig geweest met het leuke blokje die Els Feteris op Facebook (Patchons avec Bobbin)  is gestart als een blokje per maand. Januari is dus al gemaakt en het was zo leuk om het te doen. Nu op de volgende wachten 💗

En vanmiddag ga ik nog even wat kerstversieringen maken van dennenappels. Zo blijf ik lekker bezig!

Iedereen die een reactie achterliet op mijn blogje van de speldenkussen-ruil, hartelijk bedankt!

  
Liefs, Ineke                                



16 opmerkingen:

  1. Goed bezig en lekker snel. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blok! Sneeuwmannen vind ik zo leuk!

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor gauw gauw, roets roets, heb je het super mooi in elkaar gezet hoor Ineke. Toen je dat schreef heb ik het natuurlijk heel kritisch bekeken :-) maar echt niets kunnen ontdekken wat er niet netjes aan is.
    Je schoonmoeder blijkbaar ook niet en zij is er blij mee, leuk toch?
    Op de eerste foto zie je goed de juiste kleuren, daarna is het anders van kleur, dat heb je vaak met foto's, komt nooit zo over zoals de kleuren echt zijn.
    Trouwens geen idee wat rendang is...
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk quiltje. Heel herkenbaar bot mij dat snel snel. Als ik een idee in mijn hoofd heb wel ik het het liefst meteen maken. Fijn dat je schoonmoeder er blij mee is. Wat een schattig sneeuwman blokje.
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig Ineke! Leuk al die kleine dingetjes waar je mee bezig bent en ik kan me voorstellen dat je schoonmoeder er blij mee was. Wie zeurt er nu over een mm'tje hier of daar als je zo'n leuk kleedje krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee je kerst quilt. Zou ook leuk zijn onder de kerstboom, volgens mij heb ik ook nog een bak met kerststofjes , lol. Maar dan ook volgens jou idee , beter af dan perfect.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach soms willen we te snel, maar die sneeuwman word erg mooi zeg.Bobbin heeft altijd zulke leuke dingen het..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach soms willen we te snel, maar die sneeuwman word erg mooi zeg.Bobbin heeft altijd zulke leuke dingen het..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben jij goed bezig met van alles en nog wat de energie spat ervan af! Heel veel plezier met je volgende projecten!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent lekker bezig en wat leuk dat je schoonmoeder het quiltje wilde hebben en ook jouw werk zo waardeert. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, dat kerstkleedje. Een snelle.
    Was je rendang lekker? Vast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is toch super, dat je schoonmoeder zo blij is met het mooie, leuke Kerstkleedje! Dan heb je echt zoveel eer van je werk. Ik vind het juist leuk, dat je hebt gewerkt met wat je nog voorhanden had. En het blokje met de vrolijke sneeuwman is ook een lieverd!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is jouw kleedje een liefie geworden, ik snap best dat je schoonmoeder er gelijk weg van was! En waarom zou iets perse perfect moeten zijn, als het met liefde gemaakt is ;o)! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is een mooi kerstkleedje geworden. Leuk toch dat ie direct in gebruik is genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er leuk uit. Op deze manier verwerk ik mijn siggies nu.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*