Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 8 januari 2017

De eerste drukke week van 2017

Er is alweer 1 week voorbij gevlogen, de eerste week van 2017! 😊
Als ik thuis was, zat ik veel op mijn kamertje te freubelen, zo heb ik weer wat gedaan waar ik blij van wordt.
Alle blokken van het project van de Moda mandjes tevoorschijn gehaald en "geplakt"op een fleece dekentje om te kijken hoe het er uit zag, kleur en grote. Nog lang niet klaar hoor, maar het heeft geen haast, als ik er maar lol in heb, niet dan?


Toen verscheen het patroontje van  Els weer op Facebook, maand februari was aan de beurt. Sleuteltje vond ik een in een doosje met rommeltjes, bovenop de kast. Ik denk dat het een oude koffersleutel is😋
Op het werk was het erg druk, van de week 2 dagen zelfs langer gebleven om het werk af te maken. En dat was best vermoeiend, kan voelen dat het niet meer zo makkelijk gaat en heb ook eerder pijn in mijn rug, heup en knieën.


Eigenlijk zou ik met dit borduurtje beginnen, maar kwam een oude tegen, er staat alleen zomer 2014 op, maar goed, dat verander ik wel in 2017 😊
Het gaat echt niet zo snel, maar hopelijk voor de zomer wel af.😆

En dan heb ik echt een heuse AFFO van dit jaar, de allereerste!
Dit is een kussen-hoes, gemaakt van verweesde blokken! Ik zou hier een quilt van maken, maar omdat ik inmiddels al zoveel UFO's heb en ook mijn WIM-metjes-lijst  gestaag door groeit, besloot ik om zoveel mogelijk weg te werken, door kleine projecten ervan te maken. Leuk om als cadeau te geven of om zelf wat te gaan gebruiken. Wat een goed idee, toch?

Tot slot, nog even de uiltjes-speldenkussentjes showen, gemaakt voor de dames van onze Bee.

En omdat ik niet genoeg stof had voor precies dezelfde voor mezelf, heb ik het omgedraaid, kijk maar!





De allereerste sneeuw voor dit nieuwe jaar is een feit, al is het niet veel. Maar was wel erg glad op stoepen en straat!
⛄⛄⛄

Liefs, Ineke









27 opmerkingen:

  1. Wat ben je met leuke projecten bezig, vind je mandjes erg mooi, en het kussen is een aanwinst voor op de bank.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig en Ineke en leuke resultaten. Enig die uiltjes speldenkussentjes! Is dit een eigen ontwerp of te koop als patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat komt er een moois voorbij hier echt smullen! Sterkte met je rug en knietjes. lieve groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dan is er al weer een week om. Dat gevpel heb ik ook. Het gaat snel. Succes met alles !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt al weer veel moois te showen. Soms is het inderdaad beter maar wat kleins te maken i.p.v een UFO. Heb ik me ook voorgenomen. Hopelijk lukt dat. (lol)
    groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig druk bezig. Leuk :o)
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doe ik ook altijd de blokken "plakken" op een fleece.
    Reuze handig toch? Zo kan je goed zien van een afstand hoe het gaat worden en of de kleuren goed verdeeld zijn.
    Ook handig om kleine ufo's te gebruiken voor kussentjes.
    Soms vind je een bepaald patroon toch niet zo leuk meer voor een hele quilt, en zo is er toch weer een ufo klaar.
    Nu die W.I.M. lijst nog kleiner :-)
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke projecten laat je zien, en dat uiltje is echt erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Feest van herkenning. Lekker blij worden van het freubelen, oude projectje oppakken. Je bent lekker bezig met de moda mandjes. Leuk om ze zo bij elkaar te zien. Fijne dag ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat veel leuke projecten/projectjes laat je zien.
    Heerlijk om daar mee bezig te zijn.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn veel nuttige zaken in weekje gepropt! hier ook bezig met de inventarisatie van onaffe en nooit af te komen werkjes. Nog geen sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke uiltjes en goed plan een kussen van blokken die er toch maar liggen!
    Ook hier lijken de dagen voorbij te vliegen met volle dagen. Voor we het weten is januari weer voorbij, hopelijk zit er nog wel wat meer sneeuw aan te komen deze winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk je mandjes en ook de blokjes van Els,de mijne bijna klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat veel mooi werk show je.
    De uiltjes schattig, en het borduurtje ook.
    Er zijn er best al veel moda mandjes klaar zijn echt heel mooi.
    Fijne nieuwe week, en hoop niet te druk op je werk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn die speldenkussentjes leuk geworden Ineke. En wat jij doet, daar denk ik ook over na. Om waaraan ik bezig ben, kritisch te bekijken en er misschien iets kleins van te maken. Tenslotte kunnen er niet ik weet niet hoeveel quilts opgevouwen uit het zicht liggen. Zo zonde, want ik vind ze allemaal nog heel mooi. Veel quiltplezier verder. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk Ineke, al die projecten. Die uiltjes vind ik enig en je Moda blokken ook!
    Hoop dat het nu wat minder druk id op je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De tijd vliegt inderdaad voorbij, maar ik zie, dat je je eerste week van het nieuwe jaar goed besteed hebt! Een heel mooi kussen, en prima idee om dit te doen met blokken, die anders toch maar in de kast blijven. En die uiltjes zijn zo schattig! De moda-mandjesquilt ziet er prima uit op je "design-dekentje", enne... quilten is geen wedstrijd, hoor! Fijne 2e week van januari gewenst, met hopelijk iets minder drukte op je werk, en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tjonge wat laat jij een hoop moois zien. Super hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk je bent ook al met van alles bezig zie ik.
    Prachtig kussen en mooie blokken.
    En dan ook nog aan de borduur, leuk allemaal hoor.........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke uiltjes heb je gemaakt, Ineke. Leuk idee van dat kussen, ik heb ook zoveel liggen dat waarschijnlijk nooit afgemaakt zal worden. Omdat er steeds weer nieuwe dingen komen... die je ook weer wilt maken. Je maandblokken zijn mooi, en dat borduurwerkje wordt vast ook leuk!
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi wat je allemaal laät zien heerlijk om zo bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ben je heerlijk produktief geweest, ik hoop dit jaar ook wat actiever te worden. De mandjes liggen volkomen stil en de blokjes van Els gat toch maar niet maken. Maar jij bent lekker bezig een lust voor het oog.
    Liefs Ria 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij bent goed van start gegaan dit jaar, geweldig goede plannen mooie werkjes, goed bezig!
    Fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*