Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 5 februari 2017

Machinaal quilten en met de hand

Van de week niet heel erg veel gedaan, wat ik eigenlijk wel had willen doen. Maar gelukkig heb ik vandaag nog een halve dag om het goed te maken.😍
Wel ben ik in de avonduren bezig geweest met de quilt van Floral Fancies. Blok voor blok ben ik er mee bezig, totaal geen idee hoe ik het ga quilten als ik weer met een nieuw blok ga beginnen, het gaat zoals het gaat, geen plan van aanpak. Tot nu toe 11 blokken gedaan van de 20. Dan de randen ook een quilt-patroon voor verzinnen . Deze quilt doe ik helemaal met hand doorquilten, zonder ring.


Dinsdagmiddag is Lotte Marianne geboren, het 3e kleinkind van oudste zus, alles gaat heel goed met de baby en de hele familie is erg blij. Voor deze kleine maak ik een quiltje en gistermiddag bezig geweest met door quilten met de naaimachine, gewoon, in de ditch en het ziet er wel mooi uit. Alleen de onderste rand nog vast naaien en op de label van de achterkant tekst borduren. Stofjes met konijnen-printjes bij Wietske in den Bosch besteld, zeer snelle service, echt een aanrader. De stofjes daaromheen een poosje geleden gekocht bij Quilt en Dotty, toen wij, de Kwartetters één dagje uit hadden voor een bezoek aan een quiltshop.

Ondertussen is er weer een blokje van de maand maart van Bobbin uitgekomen, stofjes voor het blokje al bij elkaar gezocht, patroon uitgeprint, maar verder ben ik nog niet gekomen. Met de mandjes van Moda is het heel treurig, helemaal niets aan gedaan, afgelopen 2 weken. Dat kwam ook door het baby-quiltje dat af moest. Maar ik denk dat, als alles goed gaat, binnen 2 weken ik weer wat nieuws daarvan kan laten zien.😱


Gisteren heb ik nog een flinke pan soep gekookt, van bruine bonen. Het zijn niet zomaar bruine bonen uit blik, maar heerlijke bruine bonen vanuit Brazilië. Ze waren al eens gekookt en het bakje stond in de vriezer, dus even makkelijk gedaan, alle ingrediënten die ik maar in de koelkast kon vinden erbij gedaan.
Eerst ui, paprika, prei,bosui en champignons bakken in een beetje boter, daarna sap en wat gepureerde bonen erbij (niet alles pureren met staafmixer), kruiden en op smaak maken en op het laatst rookworst in plakjes en de bonen erbij doen die je apart hebt gehouden. Wij hebben er stokbrood met kruidenboter erbij gegeten en wat was het heerlijk zo'n stevige soep!🍲

           




               Liefs, Ineke

17 opmerkingen:

  1. Lekker blogje om te lezen en dan schrijft ze nog heb niet veel gedaan. Heerlijk bb soep.
    Fijn weekend ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heb je erg veel gedaan. Heb je het al eens terug gelezen? Gezellig je blogje even lezen op zondagmorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke plaatjes heb je van alles gemaakt. Die Floral lijkt me enig, ook om aan te werken. En je maakte een schat van een quiltje voor je nichtje.
    Fijne zondag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een week is maar kort hoor, en je hebt best veel gedaan ook.
    Mooie blokken, en het baby quiltje word echt heel lief
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de nieuwe wereldburger Lotte mooi het met liefde gemaakte quiltje!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Poeh als ik zie wat je gedaan hebt. Lief gebaar voor de ouders van deze baby. En vaak kosten die klein(ere) quiltjes meer tijd. Veel plezier verder en fijne dag. ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief gebaar, zo'n mooi quiltje maken voor een lief klein baby'tje (gefeliciteerd,). En ook al vind je zelf het tegendeel, ik vind, dat jij best heel wat doet in een weekje, want een week is zo voorbij...Mooie werkjes, hoor, zowel machinaal als met de hand!
    Groetjes van Ageeth,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet zo veel gedaan ? Wanneer ik zo je blogje lees heb je heel veel gedaan.
    En wat een mooi quiltje voor de nieuwe baby.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    🌻🌻🌻

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is toch juist leuk om per blok te quilten en dan maar te zien wat je gaat doen. Helemaal zonder plan.
    Elk blok is anders, dat is een beetje een avontuur.
    Leuk foto collage heb je gemaakt van het quiltje voor de kleine Lotte. Ziet er leuk uit met die konijntjes, echt schattig.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enig quiltje heb je gemaakt voor Lotte! Lief van je!
    De BB soep ziet er heerlijk uit! Mijn favoriete soep!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo te zien ben je toch lekker opgeschoten deze week wat een schattig quiltje voor Lotte. Groetje Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met Lotte, wat een mooie quilt heb je voor haar gemaakt daar zal ze heerlijk op kunnen liggen en spelen. Ik zie haar al in het zonnetje liggen in de tuin op je mooie quilt..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met weer een nieuw baby'tje!!! Heerlijk dat de stofjes goed van pas komen. Je zult wel gaan genieten de komende tijd.
    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent goed bezig. En wat ga je snel. Geniet van het babietje en nog een fijne dag. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooie bloemen heb je al gequilt. Het babyquilt is prachtig geworden. Leuke stofjes zijn dat.
    Een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie quilts ben je aan het maken, Ineke! Schattig, die quilt voor je baby-achternichtje, gefeliciteerd, trouwens. Leuk, weer een nieuw kleintje in de familie!
    Je soep lijkt me heerlijk, al is het vroeg, ik krijg er al een beetje trek in.
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je bent lekker bezig met mooie quilts. Ik werk ook zo, onder je handen groeit je quilt en de ideeën hoe het af te maken.
    Lekkere winterkost die brunebonesoep van jou.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*