Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 26 februari 2017

Mandjes-verslaving? en BEE

Van de week zijn er weer een aantal blokjes genaaid die als opvulling tussen de grote blokken komen. Maar nu valt het mij op dat er ook een aantal stroken ernaast of ertussen moeten komen. Dat heb ik bij de onderste rij wat veranderd. Ik heb er wat op ge-appliceert, blaadjes en een stengel/rank.

←Dit is de tekening van de rij die ik af heb, daar zie je dat smalle strookje ertussen zonder iets er op. Vond ik saai, dus nu ziet het er zo uit...




Bij de volgende rij zijn zelfs 2 stroken met alleen stof, dus als ik op dezelfde weg verder zou gaan, dan moet ik die ook daar wat applicaties erop naaien. 😊
En dat ga ik doen alleen komen de stroken op een andere plaats, ik hou me niet helemaal vast aan het patroon.
Dus de 2e rij, daar ben ik nu mee bezig, tussen het grote blok en het blok met de vogel, komt een strook en dan tussen de andere mandjes de andere strook, allebei met applicaties.

Dan nog bezig geweest met een paar blokken aan elkaar naaien en voorbereiden van kleine opvul-blokjes.

En dan van de week, woensdag, hadden we een Bee van ons groepje, het was heel gezellig, zelfs zo gezellig dat we niet eens in de gaten hadden dat het zoveel later was geworden😋
Helemaal geen foto's gemaakt, totaal vergeten, maar de sok waar Anita mee bezig was, heb ik even van facebook "gepikt"😅 en ze heeft de quilt voor haar dochter af, nu alleen de binding eromheen.
Karola was nog met de LUS (Loyal Union Sampler) bezig en Betsy, onze gastvrouw, met mooie eigen fantasie blokjes die dan weer rondom een groot blok komen en ze maakt ze van de stoffenserie van Barbara Brackman's "William Morris apprentice" Het werd al erg mooi, de volgende keer meer foto's van de BEE.

Natuurlijk was ik bezig met het bruidje van de Bride and Bloom. Ben echt al wel verder dan dit, momenteel bezig met de andere applicaties voorbereiden, die komen dan ook allemaal in dit blok. Nog 2 weken, dan hebben we de volgende bijeenkomst in Zutphen.





Liefs, Ineke



15 opmerkingen:

  1. Oh wat ben je lekker aan de freubel genieten!! Groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat als een speer zeg en wat wordt het mooi. Leuk zo'n eigen draai er aan. Fijne dag en groetjes. Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk en vooral heel erg mooi, dat je zelf deze geappliceerde stroken met stengels en blaadjes toevoegt aan de mandjesquilt! Ik vind het prachtig op deze manier en het wordt dan ook heel eigen. Je bruidje wordt ook steeds mooier...
    Fijne week gewenst en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch, die mandjesverslaving?
    Ze zijn prachtig, en ook zo leuk dat je veranderingen aanbrengt zodat het echt "eigen" wordt.
    Lekker genieten van het volgende blokje.
    Groetjes en een fijne zondag,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vind ik zelf altijd het leukste om iets 'eigens' aan een quilt toe te voegen. Nu wordt het helemaal jouw quilt en supermooi! Ook je bruidje mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer heel wat gedaan en leuk jouw eigen inbreng aan de mandjesquilt. Gezelligheid kent geen tijd! Dat zie je maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk gaat ie worden je mandjesquilt.
    Ja en wanneer het gezellig is gaat de tijd ongemerkt heel snel.
    Fijne zondag.
    Groetjes Marja
    🌷🌷🌷

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met de mandjes quilt komt het helemaal goed lekker een eigen draai aan geven toppie.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je druk bezig! Je strookjes zijn super! Leuk om je eigen draai eraan te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je goed bezig en je vertelt zo duidelijk wat je doet. Heel fijn. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gezellig en eigens geef je zo met de quilt mee, super!
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie mandjes en zo zie je maar je hoeft niet altijd het patroon exact te volgen om iets moois te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind je mandjes erg mooi, leuk dat je er een eigen draai aan geeft.Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een leuke mandjes. Mooi zo om er een eigen draai aan te geven. Een gezellig bruidje heb je in de maak.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh wat een mooie mandjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*