Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 23 april 2017

2e blok

Het is af, het 2e blok van de Bride and Bloom, vanmorgen de laatste steekjes aan de aardbeitjes gedaan 😓 Dat waren de moeilijkste steekjes, de aardbeien zijn niet zo heel mooi geworden, maar goed, ze zitten vast. En alle begin is moeilijk, want ik heb weer iets anders uitgeprobeerd. Eerst met het wieltje over de potloodstreep, daarna rijg-steekjes gezet, zo kon ik duidelijker "zien"waar ik moest omslaan en toen rustig gaan appliceren.









Zie nu pas dat ik het gezichtje(oogjes, neus,mond) nog steeds niet heb geborduurd. Ga het zo gelijk maar eens doen 😊



Nog even een close-up foto.


En dan het 3e blok, dit is het patroon, ga er vanmiddag aan beginnen



Van de week hadden we een Bee van de Pinksterbloem-groep, de laatste voor de zomer. Heb er niet zoveel foto's van, dus maar een collage gemaakt.
De meeste dames waren met de laatste steekjes van een blokkenboek bezig, een workshop die in maart was geweest, toen ik op vakantie was. Dus ik was bezig met appliceren.

                                                                        Liefs, Ineke                








11 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden je 2e blok! De aardbeitjes zien er ook goed uit. Ik doe altijd knipjes in het zoompje, dat naait makkelijker. Doe jij dat ook?
    Het 3e blok is ook een mooi patroon, dus lekker aan beginnen vanmiddag.
    Eerst even het gezichtje borduren, dat kan ze tenminste praten en kijken :-)
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pff, het lijkt mij monikkenwerk, maar het resultaat mag er zijn! Succes met het derde blok.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel mooi uit. Een hele klus, ik doe het je niet na

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ik vind het er prima uitzien hoor Ineke. Maar ik herken je kritische blik op eigen werk.....heb ik ook altijd. Moeten we toch eens mee stoppen en wat meer tevreden zijn met onze niet perfecte maar toch best heel mooie werk!
    En nu lekker weer beginnen aan een ook weer prachtig nieuw blok!😄

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit hoor Ineke en veel oefenen helpt ook. Succes met het volgende blok. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er geweldig mooi uit allemaal.
    prachtig werk allemaal
    Het derde blok is ook weer een hele uitdaging.
    Goede nieuwe week gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig, Ineke! Met elke blok wordt het mooier en je ziet duidelijk, dat oefening kunst baart. Het wieltje gebruik ikzelf ook wel eens, maar dan alleen voor strakke lijnen, of duidelijk gebogen vormen (blaadjes), maar wanneer ik dat doe, laat ik dus het rijgen achterwege (lekker snel). Maar vooral je eigen methode gebruiken, want dat is voor iedereen persoonlijk en werkt het prettigst!
    Groetjes van Ageeth (tot overmorgen...).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi is dat 2e blok geworden en veel werk zo te zien. Op naar het 3e blok. Succes. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige blokken, Ineke! Wat gaat dat een mooie quilt worden!
    Ik denk dat we vaak te kritisch zijn op ons eigen werk.
    En inmiddels ben je aan het derde blok begonnen, veel succes ermee!
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*