Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 2 april 2017

April, Bee en het voorbereiden.

En stilletjes aan zijn we weer "geland"in een nieuwe maand, dus het kleine huisje is weer voorzien van het april quiltje met een paar kleine accessoires om het gezellig te maken.

Ondertussen hebben we afgelopen woensdag een heel vrolijk uitje gehad met ons Kwartetters-Bee-groepje. In plaats van handwerken, zijn we naar Lohuis-Tijhuis in Oldenzaal geweest, waar we heel leuk werden ontvangen door Nienke.



Nadat we de koffie op hadden, werd er gesnuffeld en gezocht naar leuke stofjes en wolletjes.

Mijn buit, lapjes en 1 bolletje wol, ja 1 want ik ga toch maar eens proberen om een paar sokken breien 😅

Ga zo meteen er maar eens aan proberen, kijken hoe het is om weer eens met 4 pennen te breien.
Patronen al opgezocht en opgeslagen, dus zo aan de slag 😊


Aankomende zaterdag is alweer de 3e workshop van de Bride and Bloom en gisteren maar weer eens begonnen met het tweede blok. Ik had er nog niets aan gedaan, i.v.m. vakantie die we hebben gehad op Lanzarote en daarna weer werken, van alle afspraken en huishoudelijk werk.
Voor het eerst de stelen van de bloemen dubbelgevouwen en vastgenaaid.
Eerst deed ik het met zo'n kleine bias-maker, maar wilde wel eens een andere manier uitproberen. En...het bevalt mij prima, krijg het veel mooier geappliceerd op deze manier. En hoe doen jullie het...?

Liefs, Ineke




Fijne zonnige dag gewenstAfbeeldingsresultaat voor zonnetjes afbeeldingen

19 opmerkingen:

  1. Weer een gezellig blogje, fijne en openlijk zonnige week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk al die verschillende werkjes. Ik maak dat soort biesjes toch graag met de biaismaker. Fijne dag verder, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig blogje weer! Ik doe die stelen ook zo, lekker vouwen, strijkijzertje erover en klaar. Ik vind een biasmaker een onding.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak de stelen altijd met een biasmaker. Gaat fantastisch, maar het is wel even wennen om het onder de knie te krijgen.
    Zo worden de steeltjes mooi soepel en dun en ook goed op te naaien.
    Maar als je een andere manier prettiger vindt is het toch ook goed?
    Leuk zo'n uitje met de quiltbee!
    (De foto boven je blogje.... wel een beetje koud hoor :-)
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n dagje shoppen met vriendinnen!
    Succes met je nieuwe blok en fijne zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke foto van het beeuitje . Succes met de sokken, gaat vast goedkomen. Je steeltjes zien er goed uit.
    Fijne dag
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja inmiddels al weer april wat vliegt de tijd zeker als je met leuke dingen bezig ben en zo te lezen lukt dat aardig leuke lapjes gekocht, wie breid er tegenwoordig nu geen sokken het gaat jou ook vast lukken de steeltjes maak ik meestal zo de bies in drieën vouwen de vouw iets over de rand heen maar de manier waarop jij het nu doet lukt ook prima volgens mijn quilt vriendinnen ik heb het nog niet geprobeerd wie weet komt het er nog eens van. Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattige kalenderblokjes! Mag ik vragen waar je dat leuke houten huisje kan kopen?
    Vr. groet,
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Diana, dit huisje is eens bij onze Quilt-groep in groot aantal gekocht, maar waar weet ik niet. Ik heb wel eventueel een paar adresjes waar je ze kunt bekijken. Sylvia heeft er eens over geblogd, weet alleen niet of haar vader ze nog maakt, http://sylviamedema.blogspot.nl/2009/10/quilthuisjes.html
      Ook van Atelier Hartendief kun je ze bestellen
      http://www.atelierhartendief.nl/artikelen.php?groepid=1&subgroepid=49
      En anders raad ik je aan om iemand te vinden die heel handig is en het kan namaken ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  9. Je huisje ziet er weer leuk uit. Mooie zo'n buit ben benieuwd naar je sokken heb ik nog nooit gedaan. Ik maak meestal steeltjes met de biasmaker. Maar het gaat erom wat jij lekker vind. Succes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig blog weer geschreven
    Wat mooie aankopen gedaan leuk zo met de bee vriendinnen
    Je steeltjes zijn keurig.
    Het huisje is ook aller liefst en ook het maand quiltje en de versiersels
    Fijne en goed nieuwe week
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig zo,n uitje met elkaar, weer leuke lapjes heb je gekozen. En sokken breien een hele klus, succes ermee.......liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig zo met elkaar!
    Succes met de sokken :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zo'n uitje naar die leuke winkel. Zeker als je met een stel vriendinnen bent!Ik maak steeltjes met de bias maker, alleen de hele dunne, waar we hier geen bias maker voor kunnen kopen, maak ik gewoon door aan 1 kant te vouwen, en als die geappliqueerd is de andere kant te vouwen en op te naaien.
    Veel succes met de sokken!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, alweer april. De tijd vliegt. Leuk dat uitstapje van jullie en weer nieuwe dingetjes gekocht. Geniet ervan. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk bezoek aan een mooie winkel en een leuke buit gescoord. Dat geeft weer een extra Q-boost!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gezellig zo met de bee op stap :o)
    Leuke dingen gekocht.
    Heel veel succes met je sokken-brei-poging!
    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jullie hebben je tijd goed besteed hoor daar in Oldenzaal. Toch heerlijk om zo met elkaar op stap te zijn.
    Veel plezier met het sokken breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig zo'n bee-uitstapje naar een mooie winkel. Je bent daar goed geslaagd. Altijd leuk een paar sokken breien met mooi garen. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*