Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zondag 22 oktober 2017

Laatste verslag vakantie Canada 2017

Dit vind ik nou de leukste foto, gemaakt vanuit de auto. Het was echt leuk om zo alle 4 de locomotieven op de foto te krijgen.






Waar waren we vorige week gebleven? De natuur, weids en de prachtige kleine en grote vogels.
Omdat er in dit gebied van Waterton Parc grote branden hadden gewoed en omdat de brandweermannen nog druk met nablussen bezig waren, zochten we alternatieven om de dagen die we hier hadden geboekt bij B&B Waterton River Suites door te brengen.
Dat werd 1 dag naar Lundgren Falls, ongeveer 22 km van Pincher Creek. Een prachtige waterval, waar we niet genoeg kregen van foto's maken, zo mooi.


Het was een koude dag, maar wel helder en zonnig!
















Er waren ook een paar mannen aan het vliegvissen, leuk om dat te zien.
Daar zagen we ook een leuke barn (schuur), die moest ook nog even op de foto
In het kleine stadje van Pincher Creek met nog net geen 4.000 inwoners vind ik toch zomaar weer een quiltwinkel, zo leuk, ben dan helemaal happy en kan mijn dag niet meer stuk.
.
 Zelfs bij de winkel liepen hertjes.
Dragon's Heart Quiltshop, met een allervriendelijkste eigenaresse.

Het stofje wat je hier op de toonbank ziet liggen, met Moose er op, die heb ik gekocht, een bestelling, dus niet voor mij. Ik heb me netjes ingehouden en niets gekocht. Heb nog genoeg thuis liggen 😱 Het is er ook echt niet zo goedkoop, zoals in US, de prijzen zijn ongeveer hetzelfde als in Nederland.
Ze liet mij ook achter in de winkel een grote quiltframe zien met daar op of in een prachtige quilt die ze aan het door-quilten was


















Ook hebben ze in Pincher Creek mooie muurschilderingen, zo kunstig!












Niet ver van de B&B waar we verblijven , in een klein plaatsje genaamd Twin Bute is een winkel, benzine pomp, maar ook 1 restaurant, een Mexicaans Restaurant 😵❓ waar ze echt heerlijke maaltijden serveren, want er komen mensen daar, die best van ver komen. Iedere zaterdag hebben ze ook live music.

Beste borden vol en heerlijk pittig, zie het gele pepertje boven op het gerecht .






De dag voor wij weggingen, richting Calgary, konden we nog in het dorp Waterton komen, maar het was net een "spook"dorp. Alle bewoners waren geëvacueerd tijdens de branden.

Zo zag de omgeving van Waterton er uit, overal verbrand.





De Prins of Wales  was nog net gered, aan deze kant ziet het er normaal uit, maar de andere kant was het vuur erg dichtbij gekomen.









Dan wordt het weer tijd om richting Calgary te gaan, het was maar goed ook, want toen wij vertrokken, vroeg in de morgen viel er sneeuw en was het erg koud!









Terug in Calgary, hebben we nog familie bezocht, met neef en zijn vrouw 1 dag naar Banff en een paar keer heerlijk uit eten.






 Uiteindelijk na 1 maand vakantie weer terug naar huis, waar ze allemaal blij waren dat we weer gezond en wel terug waren.
the 3 sisters in Canmore





Liefs, Ineke








12 opmerkingen:

  1. Dat was een heerlijke vakantie Ineke in een heerlijk land. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verslag, en de foto's ook.
    Een geweldige vakantie.
    Mooie stoffen in de quilt winkel.
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk verslag van jullie prachtige vakantie; ik heb ervan genoten! De natuur is daar echt prachtig (wel heel triest, al die verwoesting door de branden). En dat je een quiltwinkel kunt verlaten zonder 1 enkel lapje... echt knap! Echt een vakantie om nog lang van na te genieten...
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch veel moois gezien! En een bezoekje aan een quiltwinkel: ook al koop je niets, het is toch erg fijn om even tussen quiltstoffen te zijn! Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke vakantie was dat. Heerlijk om over het mooie Canada te lezen. En ik vind die Canada 150 stof erg leuk. Maar dat was vast een dure lap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er allemaal mooi, leuk en bovendien heerlijk ontspannen uit! Heerlijk om op terug te kijken!
    fijne dag,
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel dat ik even mee mocht genieten van je vakantie verhaal en prachtige foto's wat een schitterende natuur.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jee.. wat een bijzondere reis is dat geweest! Canada was het allereerste land waar ik naar toe wilde, ik wilde eerst als nanny en vervolgens gaan emigreren.. ooit lang geleden. Het is er nooit van gekomen, ik ben er zelfs nooit geweest! Maar bij het zien van jouw foto's komt een lang gekoesterde wens weer naar boven... Fijn dat je dit met ons wilde delen Ineke!! Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw , wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. En dan kom je ook nog een quiltwinkel tegen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's Ineke. Wat is de natuur toch schitterend. Zo jammer dat er zoveel verbrand elk jaar weer.
    Waar moeten de dieren (die nog over zijn) nu hun eten vinden?
    Schattig die lachende schuur.
    Dat je dat lukt, een quiltwinkel in gaan en niets kopen. Vind het ook altijd zo zielig voor de eigenaar, die denkt vast "weer zo'n toerist die alleen maar kijkt en niets koopt".
    Maar jullie hebben een heerlijke vakantie gehad, dat is zeker.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie reis hebben jullie gemaakt, prachtige foto's. De quiltwinkels die je dan tegenkomt zijn wel de kersjes op de taart he? Nu kun je heerlijk na genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi verslag weer. Heerlijk genieten van natuur, lekker eten, quiltwinkel en familie. Mooie combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*