Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

zaterdag 14 oktober 2017

Het derde deel van Vakantie in Canada

Het wordt nu wel wat moeilijker om verder te gaan met blogjes over mijn vakantie in Canada.
Het valt niet mee om alles "weer op een rijtje"te zetten. Maar goed, ga er maar even wat langer over doen voordat dit blogje is geschreven, het is niet anders.



Vorige week zondag schreef ik over een dagje uit naar Port Alberni, waar ik verrast werd door plotseling een quiltwinkel te spotten. Nou, dichtbij Nanoose Bay, de plaats waar wij verbleven, was ook een quiltwinkel.  De winkel heet Sweet Pea Quilting aan de 1209 Island Hwy E in Parksville. Ik bracht daar ook een bezoek, maar heb er geen foto's gemaakt. Alleen 1 van de buitenkant. Niets gekocht 😑


Internet (Facebook)




Op haar Facebook pagina staan veel foto's, voornamelijk tassen, die hingen ook allemaal in de winkel. 






Dichtbij Parksville hebben ze een prachtige waterval, the Englishman Falls. Daar zijn we geweest en hebben er leuke foto's gemaakt.


 Heerlijke wandeling tussen de bomen, proberen zoveel mogelijk mooie foto's te maken


















Altijd zo mooi, de zon tussen de bladeren.


Die dag was het wat frisser, maar zijn ook op het strand geweest van dit stadje. Heel erg mooi en ruim aangelegd, met mooie paden langs het strand. 

Daarvan heb ik geen foto's, maar wel 1 van de ingang. 😊

We hebben er niet gezwommen, daarvoor was het te fris, maar wel lekker gewandeld.






In de morgen bij een kopje koffie of 's avonds zat ik weer wat hexagonnen te naaien voor de Bride and Bloom, in de vensterbank.

Hier kun je de vensterbank goed zien.

Na 5 dagen op Vancouver Island, gingen we vlak voor het weekend op weg naar Waterton Parc.
Heel vroeg in de morgen met de ferry mee, dan zie je een prachtige zonsopgang.

Afstand is meer dan 1000 km rijden met de auto, dus hebben we er 2 dagen over gedaan. De route dicht langs de grens van US genomen, de Hwy 3 en overnacht in Creston- B.C.

Prachtige bergen, wel vaak met blauwe waas, vanwege de bosbranden.

Ook langs Osoyoos, heel bekende omgeving voor ons, voorgaande vakanties brachten we ook hier een gedeelte van onze vakantie door.





En dan zijn we bij onze B&B,  waar de eigenaar blij is ons te zien. Waterton Parc  mogen we niet in omdat er hevige branden waren, al was het wel bijna voorbij. Gelukkig is er meer te zien in de omgeving.


Er zijn veel vogels te bewonderen, kleine maar ook grote, zoals deze uil.

En white tail deer.

 Paar roofvogels

En zo mooi, boerderijen en heel in de verte zie je de bergen.

Volgende week zal ik over de laatste anderhalve week van onze vakantie schrijven.

Liefs, Ineke


.


11 opmerkingen:

  1. Altijd leuk om een reisverslag te lezen! Bijzonder dat bride and bloom ook mee mocht op reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig weer Ineke! Ja, een vakantie zakt gauw weer weg als je weer in de molen van alledag bent. Pas bij het zien van de foto's komen dan weer de herinneringen. Fijne zondag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om mee te mogen 'reizen'! Canada is altijd een droomland voor me geweest, ik snap helemaal dat jullie er graag rondtrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lijkt het dan al snel weer lang geleden he?
    Gelukkig helpen de foto's met herinneren en is daar altijd Mr. Google voor de feitjes.....
    Leuk om je verslag weer te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk al die ruimte daar. Dat je zo ver kunt kijken, lijkt me een gevoel van vrijheid geven.
    Wat een hoop vogels zijn daar, zo leuk dat ze allemaal op die draad zitten, netjes naast elkaar met dezelfde tussenruimte.
    Niets gekocht in de quiltwinkel? Knap hoor. Ik had als een blok gevallen voor die mooie tas daar rechts boven.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi verslag met de foto's.
    Het zal een prachtige reis geweest zijn.
    Goede nieuwe week gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb weer even fijn met je "meegereisd" en genoten van je mooie foto's. Wat is het daar mooi, rustig en weids!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om weer mee te reizen. Jullie waren in een gebied waar wij nog nooit waren. En dan lokt het toch weer om ooit weer die kant op te gaan. Wie weet?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat een geweldige natuurfoto's en vooral die van de bomen en ooo die vogel die staat ook prachtig op de foto! Leuk om zo mee te kijken met jullie vakantie!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi om mee te kunnen kijken ! Ook de bomen zijn inderdaad prachtig zoals je schrijft :o)
    En fijn zo'quilt-vensterbank ( genoeg licht ook ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige vakantie hebben jullie gehad! Ik heb ook nog even gekeken naar eerdere berichten...
    Adembenemend landschap en natuur... O, wat zou ik graag een keer naar Canada gaan!
    Fijn om zo even met je mee te reizen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*