Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn blog waar ik wat laatste nieuwtjes plaats over handwerken. Soms plaats ik ook berichtjes over vakantie's, waar DH en ik erg van genieten. Wij hebben 2 jongens, de oudste woont op zichzelf, de jongste nog gezellig bij ons.

woensdag 11 oktober 2017

Mijn hobby-patchen&quilten

Nu heb ik al 2 keer op zondag verteld over mijn vakantie, maar niet veel over mijn hobby. Dat is natuurlijk patchen&quilten, ook applicatie!
Omdat ik 1 maand vakantie heb gehad, heb ik heel weinig handwerk gedaan, maar wel wat hexjes genaaid voor het project Bride and Bloom, cursus die ik volg bij Petra Prins in Zutphen. 12 van deze randen komen om de allereerste blokken, heb er 6 kunnen maken, de helft dus.

Afgelopen zaterdag was er weer een bijeenkomst in Zutphen van de Bride and Bloom, geen foto's gemaakt, maar het was erg gezellig.

Nadat ik thuis kwam ben ik gauw verder gegaan met de quiltjes voor de tweeling, kleinkinderen van mijn oudste zus. Er moesten nog labels opkomen en afbiezen. Paar avonden aan gewerkt en klaar om afgegeven te worden.
Zondag zijn we er op kraambezoek geweest, ze zijn al wel 3 en halve maand oud, maar omdat ze zo vroeg zijn geboren hebben we maar even gewacht totdat ze wat sterker en gegroeid waren en wij waren ook nog met vakantie. Ouders waren er heel blij mee en ik blij met deze 2 Affo's!😍
 

Nu ben ik dan eindelijk thuis begonnen met wat steekjes zetten, alleen niet hexjes naaien, maar aan de BOM van Els Feteris, iedere maand 1 blokje. Natuurlijk daar ook een grote achterstand, voor einde van de maand zullen er 3 blokjes gemaakt moeten zijn, dan ben ik weer helemaal "bij"😋

Nog even het uiltje appliceren en dan op naar nummer 2. Moet goed komen.

11 opmerkingen:

  1. Je bent druk met al je projecten, maar ze zijn allemaal even leuk. De affo's zijn ook top. Als de tweeling iets groter is hebben ze van alles te bekijken :o)
    Ik ben benieuwd naar de BOM van Els.

    Fijne week en groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net terug van vakantie en weer volop creatief actief! Mooie quilts voor de baby's en dat uiltje is ook enig! Met hoeveel quilts ben jij bezig? Best veel volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve, mooie quiltjes voor de tweeling: die zullen in de smaak zijn gevallen! Je hebt echt weer heel veel gedaan, met de randen van de B&B en de applicaties. Heel actief, hoor, zo net na jullie vakantie al weer zoveel steekjes kunnen maken!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach jeetje, wat een stress als je "achter" loopt! :-)
    Maar het is natuurlijk wel fijn als je helemaal bij bent met de blokken.
    De quilts voor de tweeling zijn erg leuk geworden. Ze kunnen zo van alles ontdekken op de diverse plaatjes.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar heb je toch vakantie voor wat bij je voor het geval dat je iets wil doen.
    Leuk de quiltjes voor de tweeling wat boffen die twee met zo'n tante.
    Je hebt heel wat onderhanden de blokken van Els zijn niet zo groot lekker tussen Noortje.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O...o de blokjes van Els \ijn juist bij mij he-le-maal verwaarloosd ;o)
    De kleine hexjes vind er erg lief uitzien bij jou !
    En lief de plaatjes-kijk quiltjes voor de tweeling :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi de tweeling quilten, een fijn cadeau,
    De Bom blokjes verzamel ik, eens wil ik ze ook maken.
    Vind zo leuk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor Ineke de quiltjes voor de tweeling. En wat een goed gevoel geeft dat hè? Toch weer een Affo. Bij jou dus twee! Je hebt toch nog heel wat hexjes aan elkaar gezet hoor tijdens jullie vakantie. Heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn die baby quiltjes mooi geworden. Hard gewerkt! Ook je hexkes en Het patroon van Els worden zo mooi. Je bent goed bezig. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk, die afwisseling in waar je mee bezig bent.
    Ik krijg nu al weer zin in onze kwartet-bee aan het einde van de maand. Dan kan ik de Bride and Bloom in het echt bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De quiltjes voor de tweeling zijn erg leuk geworden en tegelijkertijd leerzaam met al die dierenfiguurtjes erop. Ik vind de hexjes ook erg mooi. Je pakt de draad en lapjes weer heerlijk op na de vakantie. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek en een reactie vind ik altijd heel gezellig. *Ü*